Gå til innhold

b230ft turbo problem.

Ranger emnet


Sikaflex

Anbefalte innlegg

hei

monterte ein turbo på min b230ft i går, men ette å ha kjørt

5km. fekk jeg nesten ikkje til og gi gass.. gjekk ut å opnet pansere å der ser jeg att heile turboen og esosmanilfolde var heilt rødt. noen som har peiling på ka som har gått gale?

 

kan det være slanger som er feilkoblet eller?

Noen som har tips?

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trur kanskje ikke motoren får nok bensin jeg, og han har kjørt med tenningsbank over lang tid, ergo oppfatter hjernen dette, og struper tenninga...og DA er bilen dau da :) hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...beskriv dette med "fikk nesten ikke gitt gass"

 

emm.. kunne kjøre heilt normalt men med en gang turboen starta å lade. kom den litt å so døde den vekk å kom igjen..

 

måtte halde ett javnt turtal for å få til og kjøre.

 

kor skall slangene koblest fra turbo til innsug?

 

veldi ny innen turbo.:P hehe

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emm.. kunne kjøre heilt normalt men med en gang turboen starta å lade. kom den litt å so døde den vekk å kom igjen..

 

måtte halde ett javnt turtal for å få til og kjøre.

 

kor skall slangene koblest fra turbo til innsug?

 

veldi ny innen turbo.:P hehe

 

hva slags hjerne kjører du? Bytta bensinfilter?

 

"rutinga" av slanger er forferdelig logisk...bare husk at olje-dampen skal inn på sugeslangen til turbo'n...OG inn på innsuget (via en tynn,tynn slange). ellers er det hele ganske greit.

 

Husk for ALL del å koble vakum til bensintrykks-regulatoren fra innsuget.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskeli å sjå kar dei slangane går på det bilde--

 

 

Ikkje byttet bensin filter.

 

Veit lite om det som har våre gjort med bilen er en ombygd bil.

 

kar skall slangen frå wastegaten gå hen?

slangen fra resirklert domp`?

er det vikti de med olje åndinga?

min står bærre ut i fri luft.

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskeli å sjå kar dei slangane går på det bilde--

 

 

Ikkje byttet bensin filter.

 

Veit lite om det som har våre gjort med bilen er en ombygd bil.

 

kar skall slangen frå wastegaten gå hen?

slangen fra resirklert domp`?

er det vikti de med olje åndinga?

min står bærre ut i fri luft.

 

- slangen fra wastegate skal vel stå framfor turboen? på en nippel der, med forbehold om feil:P

 

- slangen fra resirkulert dump skal innpå røret ETTER lmm og luftfilter, altså på sugesiden av turboen.

 

men som nevnt over, legg ut et bilde av motorrommet ditt så skal vi hjelpe :D

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut ett bilde, så skal vi se om vi kan hjelpe deg....

 

kamerae mitt ligger heime, skall ta med i mårgå å ta bilder. må finne ut fort ka som er gale..

 

en idiot kjørte inni 240en min forge helg å knuste fronte på den.. slike folk skulle haldt seg heime:P

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- slangen fra wastegate skal vel stå framfor turboen? på en nippel der, med forbehold om feil:P

 

- slangen fra resirkulert dump skal innpå røret ETTER lmm og luftfilter, altså på sugesiden av turboen.

 

men som nevnt over, legg ut et bilde av motorrommet ditt så skal vi hjelpe :D

 

Må rette på deg...en orginal FT har intern resirk. ventil i selve turboen... du snakker om B230ET, som har ekstern resirk/dump :)

 

Men ja..send oss bilder...mye, mye MYE enklere.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår