Gå til innhold

b230ft turbo problem.

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

Må rette på deg...en orginal FT har intern resirk. ventil i selve turboen... du snakker om B230ET, som har ekstern resirk/dump :)

Men ja..send oss bilder...mye, mye MYE enklere.

Må rette på deg... :P Hva hvis han har montert resirkulerbar dumpventil, å blendet den orginale slik som meg da? ;)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må rette på deg... :P Hva hvis han har montert resirkulerbar dumpventil, å blendet den orginale slik som meg da? ;)

da har han enda mer å tenke på :P

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har enda ikkje fått til bilen..

har i dag demontert katalysatoren for å so sjå om den kunne være tett.

men ikkje hjelp i det heller.

kontolerte tenning no, den ligger mellom 15 og 20 grader..

ka kjem det av?

skall ikkje den vere en del mindre?

Jo, den skal ligge på rundt 12 grader ved 700rpm omtrent trur jeg det var. Ikke justerbar.

Men det hele forsterker min misstanke om at du egentlig har tenningsbank... og dette "føler" bankesensoren, og skrur tenninga til helvete, ergo taper du masse,masse effekt, og mesteparten av bensina går over til varme-energi ut i eksosen, ergo blir den rødglødende...

For å bevise min teori, tar du av jordings-kabelen i ett minutt, også sette på og kjøre på igjen...da er alle hjernene "resatt", også vil bilen gå bra i 2-3 minutter igjen før den dør ut, og eksosen blir rødglødende igjen :) Hør etter "steinsprut"-lyder etz fra motorhuven.

Er dog effekten like ræw fra starten av, så er det noe som er defekt i innspruts-systemet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den skal ligge på rundt 12 grader ved 700rpm omtrent trur jeg det var. Ikke justerbar.

Men det hele forsterker min misstanke om at du egentlig har tenningsbank... og dette "føler" bankesensoren, og skrur tenninga til helvete, ergo taper du masse,masse effekt, og mesteparten av bensina går over til varme-energi ut i eksosen, ergo blir den rødglødende...

For å bevise min teori, tar du av jordings-kabelen i ett minutt, også sette på og kjøre på igjen...da er alle hjernene "resatt", også vil bilen gå bra i 2-3 minutter igjen før den dør ut, og eksosen blir rødglødende igjen :) Hør etter "steinsprut"-lyder etz fra motorhuven.

Er dog effekten like ræw fra starten av, så er det noe som er defekt i innspruts-systemet ditt..

skulle jeg ikkje få opp feilkode på bankesensoren da?

Får ikkje testet effekten, pga veldi dårli cluth. gidd ikkje kjøpe ny før motoren er i orden:P

Men ka er grunnen til at bankesensor endrer tenningen slik da?

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke feil-indikasjon på LH 2.4 uten at noe faktisk ER defekt.

Både F'en i 740'n og senere FT'en gikk heller aldri under 900rpm...tror dette er noe som varierer veldig fra bil&mapping. FB'en i 940'n min sviver på 750rpm null prob liksom, men tror ikke problemet ditt ligger i rpm-"problemet" (om det over hodet er noe problem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle jeg ikkje få opp feilkode på bankesensoren da?

Får ikkje testet effekten, pga veldi dårli cluth. gidd ikkje kjøpe ny før motoren er i orden:P

Men ka er grunnen til at bankesensor endrer tenningen slik da?

Hva som er grunnen??? Nå tuller du vel!?

Når blandinga mellom bensin og luft blir for "mager" (dvs, for lite bensin ift luft), vil ikke bensina brenne kontrollert...da får du noe som ligner på "detonasjoner" i sylinderen istedenfor, og dette er "tenningsbank". høres ut som knittring fra motoren omtrent, og er Alt annet enn bra for motoren.

DERFOR er det installert banke-sensor..som en backup...så om ola nordmann med for lavt bensintrykk elns, gir full gass på sin bil, og blandinga blir for mager så det begynner å detonere i sylinderen, skal denne sensoren plukke opp dette, og endre tennnings-tidspunktet så motoren ikke tar skade av det.

Resultatet er at motoren mister jævelsk med effekt (pga tennings-tidspunktet endres dit du har Svæært lite effekt, men svært god sikkerhet mtp detonasjon).

veldig mye av den energien som skulle blitt utløst i sylinderen og dytta stempelet nedover, brenner nå derfor ut i eksosen, der den gjør mindere skade, utenom å varme opp eksosen istedenfor.

Søk deg litt rundt på google, Howstuffworks.com, etz ang. turbo-motorer og prinsippet, og lær deres oppbygging og svakheter, så vil du få system-forståelse og det meste du trenger :)

Men wtf er det for ett bygg du har kjøpt deg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når en måle bensin trykk.. kor mykje skall en ha?

3 bar?

3 bar Uten vakum tilkoblet...dvs vakumslangen fra innsuget til BTR må kobles av.

MEn er det chip på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 bar Uten vakum tilkoblet...dvs vakumslangen fra innsuget til BTR må kobles av.

MEn er det chip på bilen?

ja det er chip på bilen.

skall prøve å koble direkte straum til bensin pumpa å sjå om det blir forandring.

justerte tomgang til 700-800. men etter litt kjøring går den på 1000-1500rpm,,

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er chip på bilen.

skall prøve å koble direkte straum til bensin pumpa å sjå om det blir forandring.

justerte tomgang til 700-800. men etter litt kjøring går den på 1000-1500rpm,,

så bensintrykket er ikke bra altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider