Gå til innhold

b230ft turbo problem.

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

har ikkje noe å måle det med. sida det er søndag. hehe

skall ta en anna lmm og sjå om det blir bedre.

Har merka att når jeg slår på tenninga er det ikkje alltid bensinpumpa starter.

vanlig at pumpa ikke går hver gang...trykket må falle en del før pumpa starter. Beste er å måle med motoren i gang...ellers vil du aldri få det riktig.

Fått orden på rutinga av vakum-slanger etz? er utrolig enkelt og greit altså...hehe :P

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vanlig at pumpa ikke går hver gang...trykket må falle en del før pumpa starter. Beste er å måle med motoren i gang...ellers vil du aldri få det riktig.

Fått orden på rutinga av vakum-slanger etz? er utrolig enkelt og greit altså...hehe :P

kjøpe en måler i mårga. koble den inn me en T nippel.

justerte den bryteren som er på gass spjelde. då vart tenninga litt bedre.

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at bilen er chipet?

Dette med kutting under pådrag kan forekomme når du skrur opp turbotrykket mye uten å ha chipet bilen.

Dette er hvertfall min erfaring fra ET motoren.

bilen skall være chipet ja. men har ikkje åpnet hjernen å sett etter. men kjøre mer eller mindre på orginalt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funne ut ka som var grunnen til feil tenning no.

Men kor ligg bensin forbruket på en slik motor, ved passe fin kjøring.

har kjøring er de vell ikkje problem å bruke mange liter på mila. men lurer på kor mykje bruker den ca ved vanlig kjøring.

Tja...fulltrykker på langkjøring kan klare ca 0,8, men da er du på ciruse i 80 hele veien.

"normalt" forbruk er omtrent 1-1,2 l på mila (blandet kjøring)... min brukte omtrent 1,3 på "pen" kjøring.. og klarte drøyt liter'n på lankjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...fulltrykker på langkjøring kan klare ca 0,8, men da er du på ciruse i 80 hele veien.

"normalt" forbruk er omtrent 1-1,2 l på mila (blandet kjøring)... min brukte omtrent 1,3 på "pen" kjøring.. og klarte drøyt liter'n på lankjøring.

hehe okey. kjørte en trur med lambda tilkobletg veldi fin kjøring. 2,4 koblet fra lambda og kjørte da ca på 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe okey. kjørte en trur med lambda tilkobletg veldi fin kjøring. 2,4 koblet fra lambda og kjørte da ca på 1,5

LMM eller lambda som er fuck...garantert... billgist er lambda'n :) LMM & lambda får du på biltema faktisk..hehe...Jævelsk mye billigere enn på volvo.

MEN, lambda'n til tema er ikke kjent for å holde så lenge...men fin til feilsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM eller lambda som er fuck...garantert... billgist er lambda'n :) LMM & lambda får du på biltema faktisk..hehe...Jævelsk mye billigere enn på volvo.

MEN, lambda'n til tema er ikke kjent for å holde så lenge...men fin til feilsøking.

ja ej he påde lmm og lambda fra 240 ien som ej skall prøve dei på,

so blir det bedre trur ej.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hvis du klarte å fikse det som var feil hvorfor byttet du lambdasonde da? Og angående den jagingen på tomgang holder eg en liten knapp på falskluft. Ville sjekket alle slanger og skjøter. Pakningen på innsuget. Vet ikkje om det står en annen plass i tråden men hvilken motorstyring har du? Fikk med meg at det er snakk om en 760 med 230ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarte å fikse det som var feil hvorfor byttet du lambdasonde da? Og angående den jagingen på tomgang holder eg en liten knapp på falskluft. Ville sjekket alle slanger og skjøter. Pakningen på innsuget. Vet ikkje om det står en annen plass i tråden men hvilken motorstyring har du? Fikk med meg at det er snakk om en 760 med 230ft.

for den lambda sonden som sto på var defekt. so kjørte uten

men turbo eksos manifold vart rød glødende under kjøring tidligere. justerte bryteren på gass spjeldet og etter de fungerte motoren veldi bra. men brukte litt mye bensin uten lambda sonde. kjøpte ny og monterte. Men fekk då problem igjen med at turbo vart rød glødende.

lambda sonde er fra biltema, skall jeg vurdere å kjøpe mekonomen sin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje kjøp ny lambda før du vet om det er den som er problemet, det er å kaste penger ut av vinduet;) Du kan måle deg fram til om lambdaen funker. Du har 3 ledninger på lambdaen og du skal måle på den ene som har annen farge. Husker ikkje om den er hvit eller svart. Hvordan kjører du når turbo og manifold begynner å gløde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... du har prøvd en annen lmm eller?

Er det ett LH 2.4 sprut dette? (Svinghjuls-sensor) eller LH 2.2? (hallgiver på fordeler-lokk braketten der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider