Gå til innhold

Utseendeforskjeller Audi 100 vs S4 C4

Ranger emnet


znejznej

Anbefalte innlegg

Da er du på feil del av forumet gitt...

 

Uansett, håper det er en 100 quattro du skal bygge om.. Utseende messig da er det vel fangere, frontlykter, baklys som er forskjellige.. Og bakluke med vinge på noen.. Framskjermer er likt, og er ikke noe breddere på S4.. S6 fikk man levert med det. Blinklysa er like.

 

Men, jeg hadde aldri giddi.. Koster ikke så mye for en S4 nå. Og den er godkjent og orginal..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, var litt for rask med plassering av tråden.

Sett at jeg allerede har en rimelig strøken 100 (med quattro selfølgelig) så kunne jo tanken være fristende å gjøre den om til "S4". Skjønner ikke helt det du mener med at s4 ikke har bredere skjermer... min 100 er hvertfall smalere mellom skjermkantene enn de s4'ene jeg har sett.

 

Og har noen peiling på hva kostnadene med godkjenning osv vil være om jeg likevel skulle finne på å "konvertere" 100'en min? Da regner jeg kun prosessen etter at bilen er ferdig ombygd.

 

Takk

Audi 200 20V TQ, RH ZW2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostnaden er vel for effektøkning... Og en time hos biltilsynet.. Samt nytt vognkort..

 

S6 har bredere skjermer. Utseende messig er det egentlig fanger og frontlykter som er forskjell..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med dette er at det er nesten umulig å oppdrive(hele/ukræsja) brukte fangere til S4. Nye koster skjorta, så jeg hadde ikke gidda å bygd om med mindre 100'n har ødelagte fangere og bilen generelt er verdt å bli påkosta(teknisk stand osv.). Kjøp heller en lurvete S4 og fiks opp den, så er du sikker på å sitte igjen med en godkjent bil i alle fall, det er nå min mening;)

'91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent formelt vil du sitte i en situasjon med følgende;

- bil over 10 år førstegangsregistrert i Norge har ikke effektavgift ved trim etc

- alle biler i Norge skal være teknisk godkjent. Du kan dermed bygge deg til en fabrikksstandard (levert modell altså).

 

Ergo, du slipper avgifter, men må kunne dokumentere at den 100en du skal bygge om blir lik teknisk som en S4. Møller har desverre ikke vært alt for hjelpsomme med annet enn Golf 2 til 16V eller G60 ombygging.

 

Børge Olsen i Bergen har vel 450hk godkjent 100/S4 ombygg?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår