turbotassen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Her driter nok en vekter seg ut, ved å kalle seg politimann. Det er jo ikke første gangen dette skjer. http://www.ba.no/nyheter/article3851904.ece Hva synes dere om at vektere utgir seg for politifolk? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Synest det blir veldig feil av de å kalle seg politi! Blir litt som om at vaktmesteren på en skole kaller seg brannmann (haha, dårlig sammenligning ja :D)... Kan hende de gjør noe av det samme, men de er fortsatt forskjellige.. Men det var jo en dum sak :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 hadde en securitas-bil etter meg etter en liten breislsdd jeg også ;) han kjørte ford connect da, så han forsvant fort, men han dimma mye med lysa på meg xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Er det rart, når det er noe som 200 av 10.000 vektere i Norge som har fagbrev? Han hadde visst stjålet en ølboks, like bra som salattyven det. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Vektere liker å tro at de har større makt enn de har.. De har såvidt myndighet til å putte håndjern på en maniac som har rundstjålet en butikk jo. Men de håper vel at noen tror de har mye makt pga uniformen.. Ta en titt på detta: http://nettpaasak.origo.no/-/bulletin/show/94533_paa-vakt-mot-vekterne ''De går rundt i uniform og opptrer med myndighet og autoritet, og av og til er de bevæpnet med gasspistol. Samtidig har de ikke mer rett til å utøve makt enn deg og meg.'' Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Er det rart, når det er noe som 200 av 10.000 vektere i Norge som har fagbrev?Han hadde visst stjålet en ølboks, like bra som salattyven det. Eirik Er ikke tyveri en gang! Er nasking! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Vektere er de som aldri kan bli/blir politi. Wannabe-politi er det vel man kaller de for, eller tyttebærpoliti som du kaller det :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Jobb som vekter.. Er ikke det for retards uten utdannelse? Hmm, kanskje det var vekter en skulle blitt!:wank Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Faen jeg er lei av all denne negative omtalen av vektere! De gjør trossalt en rimelig viktig jobb, i samarbeid med en underbemannet politistyrke! Det hender jo at de må steppe inn for politiet i mindre alvorlige saker der ikke politiet har tilstrekkelige ressurser selv, og spør du meg, så fortjener de mye mer respekt enn den gjevne mann har for dem. Såklart, det finnes noen råtne epler, men jevnt over er det fine folk som jobber i yrket. Men om denne artikkelen stemmer, så er det såklart helt feil, og det bør gjøres noe med! Det er bare det at jeg ikke liker den generelle tonen folk har angående vektere! Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 liker ikke vektere.. så "stor" og "barsk".. huffda :P jordbærpoliti Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Liker ikke vektere som skal bryske seg, tøffe seg osv. Gjør vekterne jobben sin, er det helt grei! De gjør jo en god jobb for butikkene på kjøpesentre, for eiere av bygninger når de kjører rundt... Men de trenger ikke på død å liv legge alle guttungene som stjeler smågodt på rimi i håndjern hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Når vi snakker om vektere. Jeg og en kollega jobbet veldig sen overtid i dag i produksjonen, så går det jo selvfølgelig tyttebærpoliti som sjekker låser osv.. Skiftet slutter kl 22, men kl 23 kom han da. Les følgene; jeg var ikledd så jævlig mye firmaprofilering og greier, så kommer han bort og skal ha personnummer, vite hvem jeg er, o.l... spurte bare om han var morsom å ga han et dumt smil :D så spurte han kollegaen min om det samme så lo han :P Hafslund sikkerhet..... Hafslund underholdning... Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Når det gjelder saken over her om vekteren som utga seg for å være politi, kjenner jeg ikke tild en utenom artikkelen. Hvis det stemmer det som står i den, er det jo helt utrolig hvor dum man kan være! Han har nok sett på for mange krimserier... Når vi snakker om vektere. Jeg og en kollega jobbet veldig sen overtid i dag i produksjonen, så går det jo selvfølgelig tyttebærpoliti som sjekker låser osv.. Skiftet slutter kl 22, men kl 23 kom han da. Les følgene; jeg var ikledd så jævlig mye firmaprofilering og greier, så kommer han bort og skal ha personnummer, vite hvem jeg er, o.l... spurte bare om han var morsom å ga han et dumt smil :D så spurte han kollegaen min om det samme så lo han :P Hafslund sikkerhet..... Hafslund underholdning... Vektere har noe som heter instrukser. I den kan det f.eks sto at alle som påtreffes i bygningen etter at det ikke skal være personer igjen der, skal legitimere seg. Her kan det være snakk om en glipp fra noen som skulle ha varslet vekter om at det skulle være folk igjen til kl 23 istedetfor kl 22 f.eks. Følger ikke vekteren instruksene sine, er det oppsigelsesgrunn! Liker ikke vektere som skal bryske seg, tøffe seg osv. Gjør vekterne jobben sin, er det helt grei! De gjør jo en god jobb for butikkene på kjøpesentre, for eiere av bygninger når de kjører rundt... Men de trenger ikke på død å liv legge alle guttungene som stjeler smågodt på rimi i håndjern hele tiden. Jeg har litt vanskelig for å tro at småunger som har naska smågodt, får håndjern på seg.... Det skal KUN brukes ved fare for egen eller andres sikkerhet. Vektere er de som aldri kan bli/blir politi. Wannabe-politi er det vel man kaller de for, eller tyttebærpoliti som du kaller det :) Jeg har nå 4 kollegaer som går på PHS (Politihøgskolen) i Oslo + en som er ferdig utdanna. Så den teorien din stemmer ikke. Hva skal man si til sykepleiere? "Du kom aldri inn på legestudiet!" ?? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Er DU vekter Dr_S? Når det gjelder denne vekteren, så er det helt normalt at det blir noen dager overtid i uken, og når det gjelder instrukser, så skal en vekter ALDRI spørre etter personnummer. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inferno Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Jeg er... på syvende året. Har mine mistanker om at det denne vedkommende mente, var at vekteren spurte etter ID, noe som er helt normalt, og noe de fleste av våre kunder faktisk er 100% komfortabel med. så kommer han bort og skal ha personnummer, vite hvem jeg er, o.l... Og sånn btw, så jobber ikke jeg for Hafslund. Siter :: Civic VTi :: LINK x - '96 Celica T20 x - '96 Civic EJ9 "Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg