beemerfanatic Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 jeg har nettopp kjøpt en 89 mod 535 som det tydligvis er noe tull med varmeaperatet. på høyre side kan jeg sette kaldt på gulvet men blåser varmt for det.. noen som vet hvorfor?? takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Vannventilen pleier å være problem på e34.. Bytte den så er nok problemet løst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 ok,er det de to som pleier å ligge over bremseforstærkeren? eller ligger de inni bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw e34 Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Hei, jeg tror siden du kan få varmluft av ditt varmeapparat så er nok dette iorden. Men det som gjør at du kan styre kaldt å varmt i disse bilene er manuelle klaffer å luker som styrest av diverse lengder av tynne ståltråder som ligger inne i strømper likt "sykkelbremsevirer" Disse ståltrådene er kneppet ned i fester på reguleringsklaffene som stenger å åpner for varmt/kaldt. De går fra betjeningshendlene til varmeapparatet under daschbordet, så dersom en slik eventuelt har forskyvd seg?? blir det "feilblåsing". Du bør ta ut midtkonsollen (for å få løyst ut betjeningshendelplaten (som også bryter -klokke å radio,e.t.c. sitter på.) videre så må du ta ned hanskerommet for da kommer du til disse klaffeventilene (tips: det er kanskje best å se her først, for da kan du; se - prøve å ev. justere mens varmeapparatet går. men stål"viren" eller ståltrådene kan selvfølgelig like gjerne vere hoppet av bak betjeningsplaten også, men som sagt skulle feilen ligge på h.siden av varmeapparatet, så slipper du å ta ut midtkonsollen da. Ett tips til: Dersom midtkonsollen må ut så sitter det to stjerneskruer bak to svarte sieplastfester på hver side av bejeningsplaten. Radioen må da ut før en kan få bak der en finger for å få løyst ut disse klipsene (oppe og nede) på hver side. Venstre sideplastfeste løysest enklest etter at hanskerommet er nede. Ps. tilslutt; dette er lett når en har lært disse knepene, å en slipper å "knuse plastfestene til bilen. Dette er endel jobb, men jeg tror utifra det du skriver at problemet ligger i dette. Mvh M. R. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Hei, jeg tror siden du kan få varmluft av ditt varmeapparat så er nok dette iorden. Men det som gjør at du kan styre kaldt å varmt i disse bilene er manuelle klaffer å luker som styrest av diverse lengder av tynne ståltråder som ligger inne i strømper likt "sykkelbremsevirer" Disse ståltrådene er kneppet ned i fester på reguleringsklaffene som stenger å åpner for varmt/kaldt. De går fra betjeningshendlene til varmeapparatet under daschbordet, så dersom en slik eventuelt har forskyvd seg?? blir det "feilblåsing".Du bør ta ut midtkonsollen (for å få løyst ut betjeningshendelplaten (som også bryter -klokke å radio,e.t.c. sitter på.) videre så må du ta ned hanskerommet for da kommer du til disse klaffeventilene (tips: det er kanskje best å se her først, for da kan du; se - prøve å ev. justere mens varmeapparatet går. men stål"viren" eller ståltrådene kan selvfølgelig like gjerne vere hoppet av bak betjeningsplaten også, men som sagt skulle feilen ligge på h.siden av varmeapparatet, så slipper du å ta ut midtkonsollen da. Ett tips til: Dersom midtkonsollen må ut så sitter det to stjerneskruer bak to svarte sieplastfester på hver side av bejeningsplaten. Radioen må da ut før en kan få bak der en finger for å få løyst ut disse klipsene (oppe og nede) på hver side. Venstre sideplastfeste løysest enklest etter at hanskerommet er nede. Ps. tilslutt; dette er lett når en har lært disse knepene, å en slipper å "knuse plastfestene til bilen. Dette er endel jobb, men jeg tror utifra det du skriver at problemet ligger i dette. Mvh M. R. hei! takk for bra svar! men det er når jeg skal regulere på temperaturen,at den ikke justerer ned til kaldt. åpne/lukking av spjel virker som det skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 jeg har nettopp kjøpt en 89 mod 535 som det tydligvis er noe tull med varmeaperatet. på høyre side kan jeg sette kaldt på gulvet men blåser varmt for det.. noen som vet hvorfor?? takker for svar. Er det kun på gulvet på høyre side det gjelder asså? Bilen er jo kun delt inn i to varmesoner. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Er det kun på gulvet på høyre side det gjelder asså? Bilen er jo kun delt inn i to varmesoner. det er jeg ikke sikker på,men får hvertfall bare varme på gulvet..irriterende for de som sitter på liksom:-) skal se etter senere i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Visse modeller får kun varme nede ved gulvet og oppe ved ruten. Må da skru av lufta i midten for å få kun varme. Sjekk om dette er tilfelle på din bil, trodde ikke det var slik på en 535, men du kan jo sjekke. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 jeg har konstant varme.. sikkert noe som justerer varmen som er tullete.. kanskje ventil eller noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw e34 Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Hei, justering av varmt & kaldt skjer fra de to vribryterene inni bilen som står ifb.m. luker fremme på torpedoen ved siden av varmeapparatviften. Disse lukene kan stå ifra "stengtposisjon" til "åpenposisjon" jeg gå utfra at i stengt-posisjon av lukene... (vridd til varmt inni bilen) så tar varmeapparatet luften fra under panseret(midt på -BAK) ved vinduspusserene, der det er en luftespalte på ca 3cm x ca 30cm. å viftene til varmeapparatet sørger da for å føre luften til vameapparat-rdiatoren og igjennom den. Med reguleringslukene i ÅPEN posisjon..(vridd til KALT) vil friskluften komme til v.viften og bli presset inn i bilen UTENOM varmeapparat-radiatoren.. Håper noen hjelper til her-:) -Altså disse to lukene sitter på vameapparatet på motorromssiden, mens resten av reguleringene (som oppe/nede...ev. andre inst.) sitter på varmeapparatet inne i bilen. (tror det er på H.s av varmeapparatet) på passasjrsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 skjønner,men kommer BARE varme på venstre side,uansett hva jeg setter tempen på.. høyre side virker som normalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg