Gå til innhold

Til ETTERTANKE...En kan fort dø....

Ranger emnet

Bead-lock

Anbefalte innlegg

:spin

innlegg fra en som akkurat har tatt lappen??:scared

Som er 18 og ikke har erfaring?? annet enn en bulk??:angelsmili:

Du...de fleste av oss som har levd en stund...kjører 50.000km i året og har det ganske bra... trenger å se en slik snutt for å våkne litt innimellom...

Det er desverre slik at de med dårligst erfaring langs veiene er de som er mest utsatt...

Som det blir poengtert over her, så er jeg født i '74, og har hatt lappen i "noen" år.

Jeg skal ikke kommentere din person på noen måte, og du vet ingenting om meg, så vi lar det være med det.

Men til opplysning har jeg jobbet med brann og redning i diverse motorsport, og jeg har vært førstemann på stedet ved én alvorlig bilulykke, pluss at jeg som førstehjelper har måttet trå til ved andre ulykker langs veiene våre.

Men det betyr ikke at jeg ikke har tatt sjanser i trafikken! Det er nesten uungåelig. Poenget er at jeg synes det burde være naturlig at vi ikke tenker "det går sikkert bra". Vi kjører rundt i potensielle drapsmaskiner, og det plikter vi å være klar over!

Med andre ord: Jeg dømmer ingen som tar en sjanse, så lenge man er fullstendig klar over risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han er født i -74, så ro deg ned..

Fikk akkurat det jeg fisket etter....:usa:

Opplysninger om personen bak nicket og da hvorfor han skrev som han gjorde...:angelsmili:

Mr Dr har vel selv sett endel kommentarer fra noen av de med ferskt sertifikat...:D:usa:

men noen uker etter har gjort noen stunt som ikke var i samsvar med forrutgående uttalelser om trafikksikkerhet og sånn....:angelsmili:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, både og. Vil påstå at vi blir jo gode til å ratte bil når man har slike veier. Spesielt her jeg bor er det ekstreme tilfeller noen plasser...

Nå har ikke jeg kjørt bil i så mange år, men har lakt mine kilometer bak meg. Har kjørt varer for Elkjøp i over et år og det ble det en del km av, det er en erfaring man tar med seg videre. Jeg har kjørt en del uvettig men har pr dags dato aldrig vert borti noe som helst. Ikke kjørt på noe.

Men nå må vi ikke skli helt av sporet her..

Vi sporer vel ikke av...

Bare diskuterer...

Setter søkelyset på tilfeller der en kanskje er mere utsatt enn ellers...

Å erfaring er desverre det som avgjør om sjåfører tar sjanser og beslutninger vi andre ikke hadde utført, fordi det er sperrer i hode som banker og slår så vi ikke gjør det dumme stuntet...:scared

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traileren til Grand Theft Auto 6?

Jaja..får bare håpe at noe sånnt ikke skjer meg og mine da.

Sikkert noen som burde sett den filmen på TV midt i hotell-caesar eller noe sånnt.

Faan meg så jævla mange unge idioter her i landet at det er skammelig.

Lå bak en tosk fra Ask og inn til Lillestrøm i sta.

Han var en sånn pappagutt i dertilegnet bil.

Kunne ikke kjøre spor eller noen ting.

han kjørte fobi en hyundai accent når han møtte biler.

hadde ikke accenten kasta seg på bremsa hadde fyren vært rimelig dæww.

Virker som folk ikke lenger har kontakt med naturlovene.

Husker når jeg var ung...da hadde vi ikke(råd) til vinterdekk.

Ikke hadde vi bra biler.

Men vi kom oss da fram vi også.

Blir redd jeg når jeg ser 18-åringer i biler med 4x4 og automat som kjører fort når det er dårlig føre.

Da kan man ta seg faan på at den personen der aldri har rast av veien baklengs inn i skogen i ei gammel mærce med blankslitte hjul og slått hele driten rammeskeiv.

Går liksom opp et lys for folk flest når man står så godt planta i skogen at man nesten lurer på hvordan man skal komme seg til veien igjen.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Dr har vel selv sett endel kommentarer fra noen av de med ferskt sertifikat...:D:usa:

men noen uker etter har gjort noen stunt som ikke var i samsvar med forrutgående uttalelser om trafikksikkerhet og sånn....:angelsmili:

Veldig sant dette.. Mange med fersk lapp og spesielt dem med L som er veldig fornuftige når de uttaler seg om trafikk og regelbrudd, men når det kommer til stykket er alle like ille.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det verste med slike ulykker er at det er ofte uskyldige som blir rammet, slik som denne gutten bak hekken.

Jeg fikk meg en liten vekker i sommer, jeg har en fin svingete vei innover i skogen like ved der jeg bor, og der hender det at jeg kjører meg en tur(over middels fort).

Jeg kommer rundt en sving i hundre og noe og plutselig står det en 8 åring bak autovernet og kikker på meg, 2 meter unna..... Der hadde jeg ALDRI ventet å se folk! Det skjedde ingenting, men jeg lærte at man vet aldri hvor det er uskyldige!

Kjør pent!

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmh, ja.. Men nå er jo ting satt litt på spissen i filmen og. Hva i pokker er kjangsen for at de parret skulle stå akuratt der og at den bilen skulle treffe?

Selfølgelig så KAN ting skje, alt kan skje. Jeg er/har vert uforsvarlig i trafikken, men har roet meg en god del nå sisste halve året synst jeg. Har hatt et par ekle sitvasjoner, å få tilsnakk av Politiet hjelper ikke så mye. Må få en opplevelse før man lærer.

Håper jeg aldrig får oppleve noe slikt noen gang.

Fantastisk holdning du har! Du sier du må få en opplevelse før du lærer. Tenk over hva du sier. Hva hvis din "opplevelse" er å kjøre på og drepe en myk trafikant?

Hva pokker er sjansen for at noen står akuratt i din kjøreretning hvis du skulle komme ut for en unnamanøver, skrens eller lignende? Jo, den er ganske stor. Og slike hendelser skjer hver dag. Se deg rundt neste gang du er ute å kjører, så stiller du deg spørsmålet; hva hadde skjedd hvis jeg mistet kontrollen over bilen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider