Kong-Erik J Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 2 av de som var med der hvertfall HAR gått på norsk tv. Er vel 3-4 år siden nå. Men ja. Man får en ekkel klomp i magen av å se sånt. Burde helt klart vært sendt igjen og oftere. Tror det er mange som har godt av å se sånne filmer. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Tror nok den som hadde gjort størst inntykk på folk flest er den snutten med den lille gutten som spiller fotball i hagen. Barn er noe alle bryr seg om uansett alder! Huff.. Fæl film..! Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Dette her var faen heavy saker! Likte IKKE den første hvertfall, fy faen. Som James synger, "so close, no matter how far" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Dette her var faen heavy saker! Likte IKKE den første hvertfall, fy faen. Som James synger, "so close, no matter how far" kvelmende treffende låtvalg ja!:( Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 den første var forferdelig.. nå har jeg tenkt litt:p Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Huff, det holder å se sånt 1 gang... Fikk se noe lignende på kjøreskolen og. Fra virkeligheten. helt j****g Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimfer Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Reaksjonene på denne "film-collagen" virker jo enstemmig. Mange her uttrykker at filmene får de til å tenke. Det er jo fint. Da har filmene en misjon. Jeg føler personlig at filmene ikke ga meg noe som helst. Jeg er kanskje kynisk, men jeg mener helt ærlig at dette er ting som alle bilførere har et selvsagt ansvar å ha i bakhodet. Filmene prøver å vise at det å bryte regler i trafikken kan ha enorme konsekvenser. Nå setter jeg det på spissen: Er det virkelig slik at dere ikke har brutt en regel i trafikken noen gang og etterpå hatt en ekkel følelse i magen og en tanke som dette: "Fy faen, der kunne jeg ha drept noen/meg selv/noen jeg bryr meg om"? Jeg mener at hvis denne filmen sjokkerer og overrasker slik at den får deg til å tenke tanker du ikke har tenkt før, så har du inntil nå vært uforsvarlig i trafikken. Enkelte nevner at de synes musikken passer til filmene. Det er jeg uenig i. Filmene burde vært vist uten noen andre lyder enn de som faktisk er der når det skjer. Jeg har selv vært der, og de "ekte" lydene er langt mer urovekkende: Lyden av dekk som hyler, motor som ruser i det føreren bommer litt på bremsepedalen, lyden av metall, glass og plast som blir knust, de litt tunge klaskene når bilen ruller bortover bakken, alt som detter av bilen og spretter mot asfalten. Det aller verste er når bilen(e) omsider stopper opp og det er helt stille. Prøver egentlig ikke å være poetisk her, beklager om dette blir moralpreken, men det bryr jeg meg lite om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Har aldri vært spessielt uforsvarlig i trafikken. Men har aldri kjørt ned noen. det som får en til å tenke.. når man ser hvor brutalt det er! Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Reaksjonene på denne "film-collagen" virker jo enstemmig. Mange her uttrykker at filmene får de til å tenke. Det er jo fint. Da har filmene en misjon. Jeg føler personlig at filmene ikke ga meg noe som helst. Jeg er kanskje kynisk, men jeg mener helt ærlig at dette er ting som alle bilførere har et selvsagt ansvar å ha i bakhodet. Filmene prøver å vise at det å bryte regler i trafikken kan ha enorme konsekvenser. Nå setter jeg det på spissen: Er det virkelig slik at dere ikke har brutt en regel i trafikken noen gang og etterpå hatt en ekkel følelse i magen og en tanke som dette: "Fy faen, der kunne jeg ha drept noen/meg selv/noen jeg bryr meg om"? Jeg mener at hvis denne filmen sjokkerer og overrasker slik at den får deg til å tenke tanker du ikke har tenkt før, så har du inntil nå vært uforsvarlig i trafikken. Enkelte nevner at de synes musikken passer til filmene. Det er jeg uenig i. Filmene burde vært vist uten noen andre lyder enn de som faktisk er der når det skjer. Jeg har selv vært der, og de "ekte" lydene er langt mer urovekkende: Lyden av dekk som hyler, motor som ruser i det føreren bommer litt på bremsepedalen, lyden av metall, glass og plast som blir knust, de litt tunge klaskene når bilen ruller bortover bakken, alt som detter av bilen og spretter mot asfalten. Det aller verste er når bilen(e) omsider stopper opp og det er helt stille. Prøver egentlig ikke å være poetisk her, beklager om dette blir moralpreken, men det bryr jeg meg lite om. :spin innlegg fra en som akkurat har tatt lappen??:scared Som er 18 og ikke har erfaring?? annet enn en bulk??:angelsmili: Du...de fleste av oss som har levd en stund...kjører 50.000km i året og har det ganske bra... trenger å se en slik snutt for å våkne litt innimellom... Det er desverre slik at de med dårligst erfaring langs veiene er de som er mest utsatt... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Hmmmh, ja.. Men nå er jo ting satt litt på spissen i filmen og. Hva i pokker er kjangsen for at de parret skulle stå akuratt der og at den bilen skulle treffe? Selfølgelig så KAN ting skje, alt kan skje. Jeg er/har vert uforsvarlig i trafikken, men har roet meg en god del nå sisste halve året synst jeg. Har hatt et par ekle sitvasjoner, å få tilsnakk av Politiet hjelper ikke så mye. Må få en opplevelse før man lærer. Håper jeg aldrig får oppleve noe slikt noen gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Tror desverre dere i "utkanten" med masse svingete småvier er mye mereutsatte enn ung guttene som bare reker noen mil på storveiene her nede på østlandet... Dere kjører mere, og til tider mye hardere enn det kanskje veiene er bygget for... Kjørt endel på vestlandet , så jeg vet å morro det er å gasse litt:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Off! Ble skikkelig satt ut av denne jeg. Spesiellt når den bilen kom flaksende over hekken og traff han lille gutten :( Hadde noen truffet dattera mi sånn så burde han sørge for å dø i smellen, for hadde han overlevd og hadde fått tak i han så ville han ønsket han var død... La ut en link til denne på bimmers også... Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Tror desverre dere i "utkanten" med masse svingete småvier er mye mereutsatte enn ung guttene som bare reker noen mil på storveiene her nede på østlandet... Dere kjører mere, og til tider mye hardere enn det kanskje veiene er bygget for... Kjørt endel på vestlandet , så jeg vet å morro det er å gasse litt:D Vi i "utkanten" som har mye svingete veier er nok mere utsatt ja, men det er nok ikke grunnet de som tilvanlig ferdes på disse veiene, er nok de som kommer fra storbyene og kanskje ikke bruker bilene sine i byene som skal opp på hytta på fjellet. Tilfeldigvis er jo disse personene "verdensmestere" i å kjøre bil og kan gasse på. Vi som bor med sånne veier i alle retninger har kjørt på det så lenge man har kjørt bil og du blir vandt til og kjøre bil på sånne veier, man vet hvordan bilen sin oppfører seg i svinger osv. Dessuten kjører nok vi mye mere en byfolk siden det ikke finnes kollektivtransport og er kanskje opptil flere mil før man kommer seg på butikken! Personlig skal jeg ikke si at jeg alltid kjører fartsgrensene. Men ligger SVÆRT sjeldent mer en 20-30km/t over fartsgrensene, isåfall er det ved forbikjøringer! Motorveier ol. mener jeg nesten er mere farlig og kjøre på, da disse bare går "rett frem" Man konsentrer seg ikke på samme måten som man vil gjøre på en smal svingete vei. Altså mister man fortere fokus på veien! -Min mening- Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 :spin innlegg fra en som akkurat har tatt lappen??:scared Som er 18 og ikke har erfaring?? annet enn en bulk??:angelsmili: Du...de fleste av oss som har levd en stund...kjører 50.000km i året og har det ganske bra... trenger å se en slik snutt for å våkne litt innimellom... Det er desverre slik at de med dårligst erfaring langs veiene er de som er mest utsatt... Han er født i -74, så ro deg ned.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Tror desverre dere i "utkanten" med masse svingete småvier er mye mereutsatte enn ung guttene som bare reker noen mil på storveiene her nede på østlandet... Dere kjører mere, og til tider mye hardere enn det kanskje veiene er bygget for... Kjørt endel på vestlandet , så jeg vet å morro det er å gasse litt:D Tja, både og. Vil påstå at vi blir jo gode til å ratte bil når man har slike veier. Spesielt her jeg bor er det ekstreme tilfeller noen plasser... Nå har ikke jeg kjørt bil i så mange år, men har lakt mine kilometer bak meg. Har kjørt varer for Elkjøp i over et år og det ble det en del km av, det er en erfaring man tar med seg videre. Jeg har kjørt en del uvettig men har pr dags dato aldrig vert borti noe som helst. Ikke kjørt på noe. Men nå må vi ikke skli helt av sporet her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg