JChE Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 husker min mor hadde en sliten 145 med b20a og kvasskam. Den var kronisk på både tenningsbank og ettertenning. Syns tydelig å huske at den ble mye bedre de gangene vi fylte 98... men skal ikke garantere noe her... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 husker min mor hadde en sliten 145 med b20a og kvasskam. Den var kronisk på både tenningsbank og ettertenning. Syns tydelig å huske at den ble mye bedre de gangene vi fylte 98... men skal ikke garantere noe her... Fullt mulig... oktanen fikset banken og fordampningstempen fikset ettertenninga,ville jeg tro..:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helene_:) Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 hmm, blir forvirret her jeg...kommer til å prøve å fylle neste tank med 98 oktan for å se om det skjer noe...bensin må jeg jo ha uansett...om ikke dette løser probelemet bør jeg prøve å bytte tennplugger?Justere tenning? Siter Vw Passat 1,8 1990 mod Opel Astra 1999 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Disse varme områdene kan være ventiler, tennplugger (f eks med feil varmeverdi),... du kan også prøve å skifte til "kaldere" tennplugg for å eliminere ettertenning. Som om jeg skulle sagt det selv pussy... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Minimal korrigering,unge hr. Felgen. Det dannes ikke to flammefronter,resten bare sier bang på ca 0.1 millisekund. Smellet og sjokkbølgen fra nevnte er det som danner "ping"-frekvensen. To flammefronter er ikke noe problem whatsoever,det er faktisk bare en bonus. Jamfør f.eks. Porsche 911 som i flere tilfeller henter ut mer effekt med 2 simultan-tennende plugger per kammer. Tenning,altså kontrollert sådan, på to steder i kammeret senker bare tiden det tar å få brent alt,hvilket fører til at man kan kjøre lavere tenning,dette fører igjen til mindre jobbing for stemplet mot det stigende trykket i kammeret og gir derved mindre effekttap.:) En betimelig korrigering, enda yngre herr Turboed1. Jeg husker godt Alfa Romeo Twin spark og gutta i gamle dager. Så to flammefronter i seg selv er ikke no go, men hastigheten det hele skjer med ved tenningsbank altså. Mener å ha hørt noe om at sjokkbølgen forflytter seg med 1200 m/s, men det sier vel ingen ting om forbrenningshastigheten. Hvor raskt snakker vi her? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 En betimelig korrigering, enda yngre herr Turboed1. Jeg husker godt Alfa Romeo Twin spark og gutta i gamle dager. Så to flammefronter i seg selv er ikke no go, men hastigheten det hele skjer med ved tenningsbank altså. Mener å ha hørt noe om at sjokkbølgen forflytter seg med 1200 m/s, men det sier vel ingen ting om forbrenningshastigheten. Hvor raskt snakker vi her?Laminær forbrenning,d.v.s. forbrenning uten hjelp av squish eller swirl/tumble er ikke høyere enn ca 34m/s.. "Lynkjapp" forbrenning med maksimalt utnyttet tumble (4V)/swirl (2V) / Squish (begge deler) er ca en femtende-del av detonasjonshastigheten.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Laminær forbrenning,d.v.s. forbrenning uten hjelp av squish eller swirl/tumble er ikke høyere enn ca 34m/s.. "Lynkjapp" forbrenning med maksimalt utnyttet tumble (4V)/swirl (2V) / Squish (begge deler) er ca en femtende-del av detonasjonshastigheten.. Ja, det var vel egentlig detonasjonshastigheten jeg lurte på. Er det slik å forstå at vi snakker om mer enn 500 m/s i tenningsbanksituasjoner da? Og det må jo sies å være puslete i forhold til den bransjen jeg opererer til daglig :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 15-del.. ikke 5-del. :) 80m/s x 15 er "litt" mer.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 15-del.. ikke 5-del. :) 80m/s x 15 er "litt" mer.. Ta i betraktning at jeg ikke hadde opplysninger om disse 80 m/s, så jeg tok utgangspunkt i 34 m/s. 80x15=1200, noe som er identisk med sjokkbølgehastigheten jeg nevnte lenger opp i tråden. Men fortsatt milevis unna detonasjonshastigheten i ei detonerende lunte :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Ta i betraktning at jeg ikke hadde opplysninger om disse 80 m/s, så jeg tok utgangspunkt i 34 m/s. 80x15=1200, noe som er identisk med sjokkbølgehastigheten jeg nevnte lenger opp i tråden. Men fortsatt milevis unna detonasjonshastigheten i ei detonerende lunte :DNettopp derfor jeg skrev en 15-del...siden du jo hadde satt detonasjonshastigheten tidligere. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.