Gå til innhold

Sette inn automatkasse

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg tror det vil være mer økonomisk smart å selge bilen, og heller kjøpe en stratus med automat orginalt.

Jeg har bytta girkasse på en lignende chrysler før, og det er mye elektronikk i de girkassene! Så dersom du skal bytte kasse, så må du også bytte hele eller deler av ledningsnettet inkl hjernen. I tilegg skal automatkassa ha oljekjøling i radiatoren din. Siden du også trenger selve shifteren, med wire + noen andre småting, så trenger du fort nesten en egen donorbil for dette prosjektet. Og finner du en billig donorbil i norge, så er sannsynligvis automatkassa allerede utslitt...

Så enten skaff deg en donor fra tyskland, eller mye enklere: selg bilen og kjøp en lik med automat!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi stratus aldri vil bli noen racebil, og automat er behagelig?

En Stratus kan bli akkurat like mye racebil som alle andre bilmerker du ser på banen... Er faktisk bare fantasien som kan hindre deg!!!

Skal man kjøre bil med automat gir så kan man heller ta bussen!!! Dersom man ikke behersker bilkjøring 110% kan det hjelpe med automat da man har mindre å tenke på...:P Det finnes ikke noen mer kjedlig og kjøre biler med automat gir!!! :bambam: automat girkasse :rockets

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Stratus kan bli akkurat like mye racebil som alle andre bilmerker du ser på banen... Er faktisk bare fantasien som kan hindre deg!!!

Skal man kjøre bil med automat gir så kan man heller ta bussen!!! Dersom man ikke behersker bilkjøring 110% kan det hjelpe med automat da man har mindre å tenke på...:P Det finnes ikke noen mer kjedlig og kjøre biler med automat gir!!! :bambam: automat girkasse :rockets

En vakker dag vokser du av deg slike unoter og skjønner hvor behagelig automatgir er. Kanskje skjønner du da også at stratus ikke har de rette ingrediensene for å bli en real banebil. Og før du syter om at jeg kjører volvo: jeg har kjørt minst like mye stratus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag vokser du av deg slike unoter og skjønner hvor behagelig automatgir er. Kanskje skjønner du da også at stratus ikke har de rette ingrediensene for å bli en real banebil. Og før du syter om at jeg kjører volvo: jeg har kjørt minst like mye stratus...

Nei det sier jo seg selv det at stratus ikke kan bli noe banebil!!! Men VW Passat, Ford Mondeo, Honda Accord, Audi A4 & A6, Mazda 6 & 626, Opel Vectra, Peugeot 406, Renault Laguna, Saab 9-3 & 9-5, Skoda Octavia, Toyota Avensis & Corolla kan bli det!!! :chicken:

Nå har jeg kjørt biler med manuel og automat gir i 7år, og hver gang jeg kjører en med automat vil jeg bare kjøre bilen i grøfta og heller begynne og gå...

Har jeg sagt noe om at jeg ikke liker Volvo??? :blunk:

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeezes...greit,du liker ikke automatgir. Men det er mange andre som gjør det. Kjempemoro å gire og clutche hele tida liksom,spesielt i byen. Min mening er at automat er tingen, og jeg skal ha det på min neste bil, fordi jeg ble lei av å gire for flere år siden. Helt greit at mange andre ikke har samme mening.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du da en egen banebil, istedet for stratusen din da? ;)

Det var meningen og ha Kadetten som bruksbil... Men da dama ble gravid snudde de planene... Så da kjøpte jeg Stratusen til familiebil... Og Kadetten ble til prosjekt/banebil...

Har noen planer om og bygge en Stratus SRT4 - R/T banebil når jeg ikke har Kadetten mer... :hello:

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider