Gå til innhold

Hvordan fjerne lakksøl?

Ranger emnet

helene_:)

Anbefalte innlegg

går an å prøve forsiktig med tynner (lynol etc.), og polere og vokse igjen før det får godgjøre seg for lenge.

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går da ut i fra at fangeren er lakkert... Dersom det er lakk med klarlakk oppå, så kan du jo slipe vekk sølet, og polere lakken igjen etterpå...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM lakken blir litt "rar" med silikonfjerner eller tynner, så kan dette poleres vekk. Men selv om det med barberblad høres ut som en god ide, så vil jeg påstå at det er det nok ikke. Det er SÅ lett å skjære riper mer enn du skal gjøre når du bruker barberblad. Det høres nokså enkelt og logisk ut, men ender alltid opp mye vanskeligere og mye dårligere resultat enn forventet, og kanskje har du laget noen "uhelbredelige" riper underveis. NEI, da er det bedre å slipe det vekk og polere opp igjen til og med!

Men ja, silikonfjerner er genial ved søling av understellsbehandling. Har brukt det selv mange ganger og funker perfekt. Kan være lakken har vært bare litt matt etterpå dersom jeg har behandlet hardt, men da er det som regel bare å bone etterpå. I vanskelige tilfeller kan jo roterende maskinen finnes frem... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hva jeg driver med det, vettu.

ikke så mye nå lenger, da jeg har ansatt en lakkerer på heltid, så nå er det hans problem, men en bilside er forholdsvis enkle greier, det er værre med et flygel, ev.t et kunstverk i usannsynlige former og matrialer...

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider