Gå til innhold

drifting reglement?

Ranger emnet


poitdexter

Anbefalte innlegg

Originally posted by Håkon A

hvis man må ha bur, blir det straks mye mindre folk som vil og kan være med på dette...

 

ikke noe godt utgangspunkt.

 

selv om fornuften tilsier at man burde ha det.

 

Du sier jo begge poenga i posten din her da.. De kan jo bli så lite folk det bare vil.. Det er ikke verdt å miste noen, i et dårlig sikkerhets reglement, bare for å få fart på oppstarten i dette..

 

Er nok mange som kan finne på å take i denne sporten i 80-120km/t.. Det går vel oftestbra, men hva om det går galt?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo Bilsport forbundet som utarbeider regelmanget, og skal det bli godkjennt som egen bilsports gren i Norge tror jeg nok det blir påbudt med både bur og fartslisens for å kunne delta..

Noe av det samme som i Gatebil racingserien..

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Du sier jo begge poenga i posten din her da.. De kan jo bli så lite folk det bare vil.. Det er ikke verdt å miste noen, i et dårlig sikkerhets reglement, bare for å få fart på oppstarten i dette..

 

Er nok mange som kan finne på å take i denne sporten i 80-120km/t.. Det går vel oftestbra, men hva om det går galt?

 

folk dør i formel 1 å.

 

bare lufta tankene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Det er jo Bilsport forbundet som utarbeider regelmanget, og skal det bli godkjennt som egen bilsports gren i Norge tror jeg nok det blir påbudt med både bur og fartslisens for å kunne delta..

Noe av det samme som i Gatebil racingserien..

 

Mvh

Lethal

 

fartslisens tror jeg kansje ikke vi trenger, men de samme tingene som gjelder i gatebil serien tror jeg vi må regne med, værtfall på/i konkuransene.. hvis det blir noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva han godeste FSR sa:

 

Når det gjelder sikkerhetsutstyr så sier det seg selv at dersom vi ønsker å kjøre konkurranser så er det nødt til å bli krav lignende Gatebil. Treningsdager som Drift Day derimot, vil kunne kjøres med vanlige biler så sant vi får det som vi vil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglementene er ikke ferdige enda, men jeg kan skisse opp sånn omtrent hvordan det vil bli.

 

Sikkerhetsbiten er ikke til å unngå dersom vi ønsker å gjøre noe ut av sporten. Vi har allerede fått grønt lys av NBF om at dette blir en helt egen motorsportsgren med et eget reglement, og da må vi selvsagt innrette oss etter sikkerhetskravene for motorsport. Så for å kjøre kunkurranse må man følge et reglement som sikkert blir ganske likt Gatebil sitt når det gjelder en del punkter. Imidlertid vil det ikke bli krav til skilter, så man kan godt bygge en bil uten skilter som man løser vognlisens på og kun bruker i løp/trening. Det blir jo også mye billigere ettersom man kan importere en bil uten å betale avgiftene.

 

Imidlertid vil det jo alltid være mulig å delta på banetreff etc. der det fokuseres på drifting. Kanskje vil Gatebil utvikle noe i kjølvannet til NM i Breisladd?

 

I korthet: For å kjøre offisiell konkurranse i regi av en arrangørklubb og NBF kreves det sikkerhetsutstyr, vognlisens og førerlisens (evt. en engangslisens).

 

For å delta på treff etc. kan man kjøre som før, og kanskje arrangere uoffisielle konkurranser på en motordaglisens. Dette har vi imidlertid ikke sett så mye på enda, men det er selvsagt mulig at DCN arrangerer Drift Day 2. Imidlertid er det flere andre aktører (som f.eks Gatebil) som kanskje vil ha mer igjen for å arrangere drifting i forbindelse med et vanlig banetreff..

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Reglementene er ikke ferdige enda, men jeg kan skisse opp sånn omtrent hvordan det vil bli.

 

Sikkerhetsbiten er ikke til å unngå dersom vi ønsker å gjøre noe ut av sporten. Vi har allerede fått grønt lys av NBF om at dette blir en helt egen motorsportsgren med et eget reglement, og da må vi selvsagt innrette oss etter sikkerhetskravene for motorsport. Så for å kjøre kunkurranse må man følge et reglement som sikkert blir ganske likt Gatebil sitt når det gjelder en del punkter. Imidlertid vil det ikke bli krav til skilter, så man kan godt bygge en bil uten skilter som man løser vognlisens på og kun bruker i løp/trening. Det blir jo også mye billigere ettersom man kan importere en bil uten å betale avgiftene.

 

Imidlertid vil det jo alltid være mulig å delta på banetreff etc. der det fokuseres på drifting. Kanskje vil Gatebil utvikle noe i kjølvannet til NM i Breisladd?

 

I korthet: For å kjøre offisiell konkurranse i regi av en arrangørklubb og NBF kreves det sikkerhetsutstyr, vognlisens og førerlisens (evt. en engangslisens).

 

For å delta på treff etc. kan man kjøre som før, og kanskje arrangere uoffisielle konkurranser på en motordaglisens. Dette har vi imidlertid ikke sett så mye på enda, men det er selvsagt mulig at DCN arrangerer Drift Day 2. Imidlertid er det flere andre aktører (som f.eks Gatebil) som kanskje vil ha mer igjen for å arrangere drifting i forbindelse med et vanlig banetreff..

 

hej Fredrik !

 

jag tror personligen att e'n så kallad "halvbur" borde räcka.

Det är en båge som bara sitter bakom framstolarna.

 

skall det krävas licens så kommer det INTE att kunna komma en enda förare från Sverige för att medverka lagligt då du som svensk tävlingsförare måste haft din licensen i flera år innan du får lösa en internationell licens.

& då kommer jag inte heller att kunna medverka tyvärr.

 

Vänligen/

...............Kristian

http://www.driftsession.com/technique.htm

 

- Toyota Corolla AE86 Levin -

driftingmonter på Stockholms motorshow 12-14/3-2004

-------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KristianAE86

.

Vänligen/

...............Kristian

 

Tøfft en svenske :)

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bur jeg.. :D eddabædda!

Hehe.... Where do I sign up?!

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KristianAE86

 

hej Fredrik !

 

jag tror personligen att e'n så kallad "halvbur" borde räcka.

Det är en båge som bara sitter bakom framstolarna.

 

skall det krävas licens så kommer det INTE att kunna komma en enda förare från Sverige för att medverka lagligt då du som svensk tävlingsförare måste haft din licensen i flera år innan du får lösa en internationell licens.

& då kommer jag inte heller att kunna medverka tyvärr.

 

Vänligen/

...............Kristian

 

Tviler på at NBF vil godkjenne halvbur i offesielle konkurranser, men arrangørene står jo fritt til å arrangere dette som et biltreff/motordag og på den måten benytte seg av engangslisenser på de som kommer med gatebiler. Det tekniske reglementet vil muligens da kun gjelde for biler som ikke er registrert ettersom de må følge bilsportsforbundets regler og ikke veitrafikkloven. Forøvrig kreves det vel ikke internasjonal lisens fra Sverige for å delta i nasjonale løp i Norge?

 

Forøvrig håper jeg at en evt. nordisk serie kan arrangeres av noen med kommersielle interesser da dette vil heve standaren på arrangementene. Så om f.eks. Gatebil i Norge samarbeider med noen i Sverige, så kan kanskje de stå for serien. På samme måte som Video Option arrangerer D1 Grand Prix rundt om i verden.

 

Så ikke ta sorgene på forskudd, la oss heller se hvordan dette utvikler seg og få til et konstruktivt samarbeid over hele Skandinavia. Vet du forresten om noen jobber med noe lignende i Danmark?

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var inte menat som ett negativt inlägg !.

 

jag kommer nästa vecka att kontrollera allt som behövs med Svenska Bilsportförbundet ang: licens.

& sedan kontaktar jag dig !.

 

jag hoppas själv på någon form av uppvisnings-serie i Sverige under 2004.

Tror inte det går att få till en riktig tävlings-serie så snabbt !

 

. Anyways... Jag hör av mig Fredrik.

 

Lycka till på er första uppvisning under 2004

 

Vänligen/

................Kristian

http://www.driftsession.com/technique.htm

 

- Toyota Corolla AE86 Levin -

driftingmonter på Stockholms motorshow 12-14/3-2004

-------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår