btl Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 En diffsperre sperrer bakakslingen 100%. Den er kan både ha automatisk eller manuel betjening. f.eks Mercedes G-vagen, lastebiler, busser og noen større varebiler har en manuell bryter for å låse differensialen. Det erviktig at hjulene på den akselen man låser akslene på, går like fort rundt, ellers kan man risikere å skrelle sperra. Volvo har jo f.eks 940 som ble levert med automatisk differensial sperre. Når bilen begynner å spinne på ett hjul, blir det lest av noen sensorer også slår (slyngen) inn og låser akslingen 100%. Denne er veldig praktisk. Differensialbrems finnes i flere versjoner. De vanligste er lamell og viskose motstand. Disse bare begrenser hjulenes differensielle rotasjonshastighet Det er også mange som sveiser planethjulene fast til solhjulet. Da vil differensialen ikke lenger fungere som en differensial. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Da jeg hadde 3,15 utv. i akselen,gjorde bilen 253 km/t v.7000 rpm. på 4. gir. Hadde bilen i 293 km/t ved 6050 rpm på femte. Hvis jeg hadde fått dratt ut 6. hadde bilen gjort 506 km/t..... Teoretisk sett. Så byttet jeg til 4,56 i akselen og da gjorde bilen 175 km/t på 4. Og teoretisk 350 km/t på 6. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by Euro-1 Da jeg hadde 3,15 utv. i akselen,gjorde bilen 253 km/t v.7000 rpm. på 4. gir. Hadde bilen i 293 km/t ved 6050 rpm på femte. Hvis jeg hadde fått dratt ut 6. hadde bilen gjort 506 km/t..... Teoretisk sett. Så byttet jeg til 4,56 i akselen og da gjorde bilen 175 km/t på 4. Og teoretisk 350 km/t på 6. Kan du si meg hvilken utveksling det er på 6 i kassa di? Må være langt mellom 5 og 6? Du skriver at du får teoretisk nesten 200km/t i differanse mellom 5 og 6? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 :Riktig,min venn!! 4. er 1.1,5. er 0.74.1 og 6. er 0.50.1. Så når bilen gjorde 253 km/t før med 3.15 utv på 4.,er det bare å gange med 2 når jeg lå på 6. Samme er det jo nå som jeg har giret om bakakselen,da gjør den 175 km/t på 4.,og ved å gange med 2 gjør den(teoretisk) 350 km/t v/7000 rpm. Skjønner? Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Teoretisk sett så kan umulig en Standard gate volvo gå så fort, men hvor fort har du kjørt? Åssen kasse er det her egentlig? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Zerox: Praktisk sett mener du vel:) Det er sikkert en M46 med omkoplet overgir, slik at det blir 8 gir:) Neida.. Er jo noen som bruker getrag kasse fra toyota supra. Den er 6 trins, men jeg tror ikke det er den kassa Euro-1 har, for den har en annen utveksling. Kanskje Getrag fra bmw eller Selholms. Jeg har også hørt om noen som bygger overgir på M47:) hehe.. Euro-1: 240-speedometeret går bare til 200km/t da:) (220km/t for turbo). Men du som har en sånn grom volvo har vel gjort noe med det:) Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Praktisk sett ja.. 8 gir i en volvo? Da skal du være glad i å røre! Tror ikke Euro har Getrag kasse :rolleyes: Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 På jordebilen maksa jeg den får å se hvor fort den gikk på bakhjula, den hadde M45 med B19 og klarte 220 på bakhjula når bilen hadde bakhjula fritt :D Aner ikke hva den gjorde på veien... Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Euro-1 har vel en m45 med rast 3gir? :D ;) hadde vel en stor borg warner (t56?) kasse fra en amrikansk muskelbil som skal inn igjen... (corvette eller camaro?) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Euro hadde kanskje fått de tallene i en perfekt verden. men så lever vi ikke i det heller, Luftmotstand, tap i drivverk, oppoverbakker. Ja you name it. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Jeg tror motoren til Euro-1 ikke har store problemer med tap i drivverk og oppoverbakker. Problemet er at en volvo 240 ikke er laget for å gå så fort. En kamerat av meg som kjørte rundt 250km/t med sin 240 mista plutselig takluka. Takluka ble sugd ut. Det blir ett jævlig vakum på taket pga frontruta når man kjører fort. Mye som kan skje i stor fart. Man kan jo f.eks miste bakkekontakten. Man skal jo også ha mulighet for å stanse for enhver påberegnelig hindring. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Når det gjelder bakkekontakt i høy hastighet, er det biler med stor luftmotstand som har fordelen:D Merker godt at Nissan blir lettere i 250km enn det 240'n var. Vil uansett ikke påstå at 240'n oppførte seg bedre i den hastigheten;) Men kjørte da med 8lags varebil vinterdekk, hadde vel en liten betydning det også:eek: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 kult a ha 175-85-14 i 250km/t!! Gal mann! :D Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Gromit:Godt at det finnes folk som deg. Når jeg oppgir de tallene jeg gjør,er det ikke for at en teoretiker som deg skal dra dette i tvil,og jeg sier det igjen,og det er faktisk topicen her også,jeg har hatt min Volvo 242 i 292 km/t,men jeg skal gå litt lenger og si at den faktisk går litt fortere enn det også. Jeg har nesten 700nm til rådighet,og det er mer enn nok til å kjøre fortere enn 300 km/t uansett hva du sier om tap i drivverk,vindmotstand osv. Du er herved invitert med en tur til sommeren,så skal jeg vise deg at det går an. Og ja,kassa er en BorgWarner T-56 fra en -97 Camaro som for tiden er ute for en storservice pga rå-giring. Sitter nå en M-45 med skutt 3. gir i bilen.... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 kan du invitere meg på en tur og a euro-1aneglsmili yodude :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.