Gå til innhold

Audi 100 2.3E fjusker

Ranger emnet

Audi 100 avant

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en audi 100 med 2.3E motor, motorkode: NF

Når jeg starter bilen, så går den normalt på tomgang, men så begynner jeg og kjøre og pluttselig får jeg ikke opp turtallet og den hoster og skyter ved pådrag.

Så kan den plutselig etter en stund bli helt bra igjen men det kommer som regel tilbake etter noen kilometer.

Hva kan være gærnt hær tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg har en audi 100 med 2.3E motor, motorkode: NF

Når jeg starter bilen, så går den normalt på tomgang, men så begynner jeg og kjøre og pluttselig får jeg ikke opp turtallet og den hoster og skyter ved pådrag.

Så kan den plutselig etter en stund bli helt bra igjen men det kommer som regel tilbake etter noen kilometer.

Hva kan være gærnt hær tro?

tett luftfilter

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 5 months later...
Tett luftfilter, feil tenningsvinkel, dårlig bensinpumpe, feil blanding mellom luft og bensin, sjekk i forelerlokket om det er eiret på pinnene, sjekk samtidig rotoren, plugger, tennplugger, er de veldig sotet er blandingen feil.

håper dette kan være til noe hjelp

hilsen

K.P

Kan også være vann i bensinen eller rusk på tanken ,prøv med litt kondensfjerner

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Ville først sjekket føleren for kaldstart, denne sitter lengst fremme oppe på blokka. Hvis denne ikke virker, får motorstyringa beskjed om at motoren er kald, og den får for mye bensin! Har du sjekket bensinmengdemåleren? Foran på denne sitter det en dråpeteller, der det går inn en kontakt. Denne sitter i 2 skruer. Tar du av denne, ser du et skruehode. Tar du ut denne skruen, ser du en bitteliten unbrakoskrue, som du kan justere bensintrykket med. Jeg fant igjen 30-40 hester etter at denne ble justert riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville først sjekket føleren for kaldstart, denne sitter lengst fremme oppe på blokka. Hvis denne ikke virker, får motorstyringa beskjed om at motoren er kald, og den får for mye bensin! Har du sjekket bensinmengdemåleren? Foran på denne sitter det en dråpeteller, der det går inn en kontakt. Denne sitter i 2 skruer. Tar du av denne, ser du et skruehode. Tar du ut denne skruen, ser du en bitteliten unbrakoskrue, som du kan justere bensintrykket med. Jeg fant igjen 30-40 hester etter at denne ble justert riktig!

Noen som kan fortell meg hvor denne sitter på Audi 200 med MC motor? Min lugger i akselreasjonen, hestene kommer ikke frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider