Gå til innhold

Nå skal man miste lappen for alt mulig rart!

Ranger emnet

speedy

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Dinglevims

Synes ikke det gjør noe at folk som trimmer mopeder mister lappen. Er det noe jeg hater så er det den grusomme lyden av trimma mopeder. De fleste som kjører trimma moped er heller ikke voksne nok til å kjøre noe som går fortere enn 45 km/t. Mange som grisekjører og herjer noe jævli i boligområder osv...

Det du sier er delvis sant. Jeg skal innrømme selv at jeg ikke var hendt til og ha en ped som gikk 90 da jeg fikk den første peden min. Men det er jo også farlig at peden bare går 45km\t. Spesielt når den ike klarer mer en 10-20 i oppoverbakker. Dette fører til mange farlige situasjoner når bilene absolutt skal forbi.

De burde heller funnet et kompromiss, som f.eks at den går 60-65km\t Men at den klarer det i oppoverbakker og, f.eks ved og bare sperre toppfarten på et vis.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette landet er sykt...

I teorien så blir man straffet mange ganger for samme sak. La oss si at du ranet en bank og stakk av i feks. en audi som du kjørte på rødt lys med. Da blir altså straffen:

x antall år for ranet

x antall år/mnd inndragning av førerkort pga. av ranet

x antall prikkbelastninger for kjøring på rødt

x antall år/mnd inndragning av førerkort for kjøring på rødt

Så egentlig er du straffet FIRE ganger for TO forbrytelser... Kan noen vennligst henrette samtlige???

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Det du sier er delvis sant. Jeg skal innrømme selv at jeg ikke var hendt til og ha en ped som gikk 90 da jeg fikk den første peden min. Men det er jo også farlig at peden bare går 45km\t. Spesielt når den ike klarer mer en 10-20 i oppoverbakker. Dette fører til mange farlige situasjoner når bilene absolutt skal forbi.

De burde heller funnet et kompromiss, som f.eks at den går 60-65km\t Men at den klarer det i oppoverbakker og, f.eks ved og bare sperre toppfarten på et vis.

Det er jeg enig i. Mopeder som går i 45 i 60 og 80 sone er ikke noe særlig. Burde gått i 65 slik at de kunne følge trafikken i 60-sona. Men bråkete mopeder som fyker rundt i nabolaget her i 90 har jeg meget lite til overs for...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

Det er jeg enig i. Mopeder som går i 45 i 60 og 80 sone er ikke noe særlig. Burde gått i 65 slik at de kunne følge trafikken i 60-sona. Men bråkete mopeder som fyker rundt i nabolaget her i 90 har jeg meget lite til overs for...

Da er det vel egentlig føreren av mopeden, ikke mopeden selv du har lite til overs for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Da er det vel egentlig føreren av mopeden, ikke mopeden selv du har lite til overs for ;)

Faktisk begge deler. Er jo ikke føreren som bråker like mye som et jetfly som tar av...

Neida... Er ikke noe galt med moped i seg selv. Kjørte selv moped da jeg var 16. Men denne gikk maks i 50 i medvind og kunne nesten ikke høres fra mer enn 4 meters avstand. Gikk så dårlig at den kun ble brukt for å komme seg fra A til B...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg, så lenge retten ikke gjør forskjell på folk når det kommer til praktiseringen.

Dette kan jo fort luke ut f.eks senile eldre i trafikken, hvis ikke de blir tatt mer hensyn til enn en på 18 med ferskt førerkort da...:rolleyes: Men likte ikke helt det at man skal miste lappen for saker der man overhodet ikke brukte bilen/mc'en etc. :(

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bondeviken har vel druknet seg i pille skapet og synes dette er helt knall. tenk så sikkert landet vil bli, så sansetter vi en poltiman til hver ola norman for kontroll, slik at vi ikke finner på noe gale...

forlk mener at statene er et snålt land, men eg tror statene er bedre nå snart...

edit:bondeviken =b-o-n-d-e-v-i-k-e-n

hvorfor funker det ikke å skrive det ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Sverige frister bare mere og mere. Men de gode nyhetene er at bilfolket ikke Norge ikke kan få det værre; det er rett og slett ikke mulig (?).

Forsåvidt enig.. hvordan kan det bli noe verre?

Jeg hadde forresten en 64mod.Trygg Corvette 300,(lik tempo) da jeg ble 16. Den gikk i 55originalt, så dreva jeg den om så den klarte ca 90, den bråka ikke spesielt mye og hadde absolutt ingen problemer med bakker :)

Til gjengjeld hadde jeg en 85 Suzuki ZR Sport som gjorde 140 ett år senere, og denne bråka deluxe.. hadde den ei uke, og blei stoppa 4-5 ganger.

Tilogmed en her på byen som satte aprillia 125 motor fra en banesykkel i ei forsterka ramme til Yamaha DT.. med 6 gir, rundt 60hk og ikke mange kilo å dra på, blei han tatt i 170 på 4gir.

Vil tru det bråka heller ille..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som finner på sånt hadde ikke moped når de var 16, og ikke fikk de sitte på med "de store gutta" med bil heller. Så nå skal faen ingen andre få kjøre bil heller, de klarte nemlig ikke å ta sertifikatet når de ble 18. Nice teori? Det frister nok å flytte til andre land pga alt det her, men jeg må nok innrømme at jeg får lyst til å bli politiker sjøl. Jeg hadde hatt nok å henge fingrene i, det er sikkert. Og det er nok den veien man må gå.

Forøvrig hater jeg folk som finner på sånt. Hvem har vel aldri kjørt i grøfta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider