Gå til innhold

NOS flaske eksplosjon i bil.... Bilder...

Ranger emnet

Bead-lock

Anbefalte innlegg

VEl, en ting er iallefall sikkert at dinitrogenoksid eller lystgass er like brannfarlig som luft, så det er iallefall ikke gassen sin feil. De som fyller på flaska må jo ha vett til å ikke fylle så mye at ved den minste varme økning rundt så går flaska i lufta! Trodde gassflasker hadde overtrykks sikring, men det vet jeg ingenting om... det burde de iallefall ha. Men at NOS er så utrolig dumt, og at biltilsynet hadde kampanjer mot dette, så har vel det mer med kampanje mot råning og råkjøring å gjøre, så finner de en pop ting å skylde det på. Et slikt system utgjør ikke noen unormal far dersom det er montert korrekt. Ser nesten litt dumt ut når de i fast & the furious løper fra en beskutt bil mens de skriker NOS!!! Og moments later så går bilen i lufta bokstavelig talt. Bokstavelig talt umulig!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mulig ved eventuell brann er jo at flaska flyr i lufta p.g.a overoppheting, trykket øker jo når det blir varmt.

Veit ikke helt hva som skjer hvis ei sånn flaske flyr i lufta inni en brennende bil og tilfører oxygen midt inne i brannen, kan se for meg at det hjelper godt til ihvertfall.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en flaske som er defekt på en eller annen måte. ALLE flasker har en sikkerhets funksjon ved overtrykk. På gassflasker som nevnt her vil tuten sprette av. Men for at en flaske skal spjæle som på bilde her må det da være en alvorlig produksjons feil?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider