Gå til innhold

Nissan Primera 95 mod - bra kjøp?

Shox-

Anbefalte innlegg

Er for tida på utkikk etter ein førstegangsbil og har sett ein del på ein Primera 95' modell http://www.tinde.no/bil/nissan/primera/sogn-og-fjordane/BL222144, og lure på om dette ser ut som eit greit kjøp. Den har litt rust nederset på venstre bak dør (som er mulig å se på bilde nr.3), og har jo gått relativt langt, men er det igrunn så mykje for ein Primera? (har fått inntrykk av at Primera er ein god bil som varer ei stund, men veit jo at det selvsagt har en del å sei korleis den er blitt behandla). Prisen var opprinnelig satt til 25k om eg hugse riktig og er satt ned til 21k. Eg har ikkje så mykje peiling på bil og kan dermed ikkje se om det er deler som er slitt/bør skiftest ut osv, men er det egentlig verdt å punge ut med 1690,- for ein NAF test på ein såpass billig bil?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Mye feil med det eletriske på disse, samt vindusheiser og rust.

Nå har jeg hatt 6 Primera og har vel aldri hatt tull med det elektriske på noen av de. Rust forekommer, spes i døråpningen bak. Har byttet 3 vindusheiser i den første jeg hadde. På de andre har jeg ikke skiftet. 1997 modellen og nyere sliter med rust i dørene og elendige deler i forstillinga. (ala A4 syndromet) P10 (1990 - 1996) er driftsikre biler, de har reg.kjede (bensin) og motorene er slitesterke. Du kan jo se hvor langt mange av de som er annonsert har gått. Absolutt en god bil til en billig penge.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider