Gå til innhold

Politiet og Statens Vegvesen har jævla mye å gjøre midt på natta!

Ranger emnet

eirik845

Anbefalte innlegg

Halla mellom 12 og halv 1 i natt ble jeg stoppa av en svart nissan primera, på lørenskog ved metro.

og de sa de hadde en aksjon mot ungdom og ungdoms biler.

jaja tenkte jeg bilen min er orginal så hadde ikke noe å frykte tenkte jeg.

Hadde 205/55 16 dekk istede får 195/65 14 som står i vognkorte.

kjøpte bilen med de dekka i våres fra forhandler så tenkte ikke over å skjekke dette..

vis jeg hadde bytta om til vinterdekka så hadde det ikke hvert noe problem siden det er 14" ( så trur det er riktig dim uten at jeg skal si det sikkert)

jaja så da blir jeg 500 kr fattigere når jeg må vise bilen når jeg har fått taki brev fra toyota eller bare slenger på vinter dekka..

Eirik

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla mellom 12 og halv 1 i natt ble jeg stoppa av en svart nissan primera, på lørenskog ved metro.

og de sa de hadde en aksjon mot ungdom og ungdoms biler.

jaja tenkte jeg bilen min er orginal så hadde ikke noe å frykte tenkte jeg.

Hadde 205/55 16 dekk istede får 195/65 14 som står i vognkorte.

kjøpte bilen med de dekka i våres fra forhandler så tenkte ikke over å skjekke dette..

vis jeg hadde bytta om til vinterdekka så hadde det ikke hvert noe problem siden det er 14" ( så trur det er riktig dim uten at jeg skal si det sikkert)

jaja så da blir jeg 500 kr fattigere når jeg må vise bilen når jeg har fått taki brev fra toyota eller bare slenger på vinter dekka..

Eirik

Du holder deg jo innenfor 5% endring i rulleomkrets da, så ser egentlig ikke problemet. Rulleomkretsen er blitt endret med 3,7% i ditt tilfelle. Dette har aldri snuten pirka på da jeg har blitt stoppa før. Har du vært frekk eller sagt noe dumt?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder deg jo innenfor 5% endring i rulleomkrets da, så ser egentlig ikke problemet. Rulleomkretsen er blitt endret med 3,7% i ditt tilfelle. Dette har aldri snuten pirka på da jeg har blitt stoppa før. Har du vært frekk eller sagt noe dumt?

Trudde det var noe slikt jeg også..

Nei var ikke frekk.. Helt rolig sa minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg måtte kjøre ned på satans veg vesen..

Løfta opp bilen og så en god stund på den.

Av og til treffer man riktig person:)

og da er lissom alt feil med bilen:)

har blitt stoppet 4 ganger hvorav 1 gang var en pikk.

pålagt politikontroll pga manglende kjørelys bak, han ble nok jævlig provosert pga rosa gti??? detta var i fredrikstad, rett utenfor torvbyen. så, noen ganger treffer man bare rektig dust:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha blei taua med til vegvesnet i går jeg og :) Var helt greit for meg, fikk mangel på senk og xenon men er ingen prob det for hadde jo tenkt å godkjenne senken uansett, greit å få et spark i ræva :) Alle var jo så hyggelige der og da, uten om han yngste som sjekka bilen min.. Han leita og leita for å finne feil, men klarte ikke finne noe annet.. også til slutt så skulle han ha det til at jeg hadde satt inn nyere motor da for den så så ny ut i forhold til årsmodellen(1990) og at det var 24 ventiler for den kom jo mye senere mente han.. Tull sa jeg den kom på midten av 1990 den, nei han var nå ikke så sikker på det da.. Da kom han hyggelige mannen med den sinnsykt store barten og forsvarte meg og sa at det stemte det :) Og han yngste kikka på at han syntes foringene i forstillinga mi var slitte.. Nei der tar du feil sa jeg da for dem er bytta alle sammen det siste halve året..

Hehe han med den sinnsyke barten spurte om jeg ikke hadde vurdert å ta meg jobb i mesta som vegvalse for jeg hadde så jævelig breie dekk, ja jeg har det sa jeg da, men dem er godkjent i vognkortet.. Ja ikkeno problem det sa han, men det må jo bli jævlig dyrt med så breie dekk da sa han.. Nei er ikke dyrt når man bestiller fra nettet sa jeg.. Da våkna plutselig politimannen opp, for den nettsiden ville han gjerne ha for han hadde 285 på sin, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte om dette tidlig på kvelden, så fikk kjørt hjem uten å bli stoppet...

var det flere hos biltilsynet når du var der etik845?

Eneste jeg så var en impresa trur jeg. Med hvite felger når jeg kom uten får porten men var litt treg til å gjøre inn og han måtte lokke opp porten 2 ganger så når jeg kom inn var den borte..

Hva skjer vis jeg bare setter på vinter hjula og gir faen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg så var en impresa trur jeg. Med hvite felger når jeg kom uten får porten men var litt treg til å gjøre inn og han måtte lokke opp porten 2 ganger så når jeg kom inn var den borte..

Hva skjer vis jeg bare setter på vinter hjula og gir faen?

du har vel 14 dager på å vise bilen, ellers så har du avskiltningsbegjær, med andre ord så mister du skiltene hvis du blir stoppa igjen...Hadde litt flaks igår jeg også kan du si,stoppa med avskiltningsbegjær, heldigvis gikk det bra.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuten er fæl til å kontrollere rv 159 ved varemessa på Lillestrøm også. Alltid retning Lillestrøm, og alltid på kveldstid. Kjører om korset jeg nå, hvis jeg skal til skogen eller byen.

Tollvesenet sjekker dieselen og avgifter, og vegvesenet er med og sjekker saker og ting.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider