Gå til innhold

Go-carter: Fra cabby til bilfrakter

Ranger emnet

Go-carter

Anbefalte innlegg

...så er det endelig tid for at jegfårmeg en prosjekttråd her inne også :)

Etter å ha leid statoilhenger i 2 år, så jeg meg nå dritt lei ublu leietidspunkt og utslitte hengere, og bestemte meg for å få tak i en BILLIG bilfrakter. De fleste brukbare ligger fra 12k+, og for en fattig student er ikke det akkurat innbydende kjøpesum. Fikk på impuls lyst til å kjøpe henger sist uke, og heldigvis åpenbaret det seg et eldre Cabby understell,enakselet, til en hyggelig 3-sifret sum, utenfor drammen :) Så er planene å få planet så godt som ferdig før vinteren, så skal vi ikke se bortifra at det blir byggetkapell i løpet av våren.

Tenke at dette kan bli god inspirasjon for andre som evt. har samme tankene.. ;)

Utgangspunktet:

61_1132259436.jpg

På gårdsplassen:

img_8687.jpg

img_8691.jpg

Pr. i dag:

bilde237.jpg

Har altså lakket kulekoblingen, og håndbrekket med 3 strøk zink, og ramma fikk i dag ett strøk arcanol over seg, og får vel ett til i morgen kveld :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Også tipper jeg noen vil ha litt harde fakta om hengeren også:

Total lengde på 6 meter, plan på 4,3. Max totalvekt står at er 1200kg på draget, og akkurat nå veier den 270 kg, så håper å ende opp på 8-900kg nyttelast. Lite? Jepp, men løpsbilen min veier 550kg, så jeg er godt innenfor grensa.. :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bilder i dag, da været er et sant h"#¤%&, men har kobla litt kabel, og gjordt innkjøp i dag, og regner med å få skrudd opp, og kobla alle lys i mårra :) Kjøpte også nytt nesehjul, men SELVFØLGELIG er det mongo-feste på cabby, som er 3mm mindre enn Biltema sitt. Så frem med vinkelsliperen B-)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hektisk i dag pga. matteprøve, og bedriftsturnering på HHK, men litt fikk jeg gjordt fordet :)

bilde241.jpg

Som dere ser, alle lys på plass, velfungerende :D To store markeringslys foran for å lette kjøringa litt, skal ha 2 gule på hver side også, men de monteres under platene så de venter jeg litt med.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forsinkelser hos "mellommannen" min, men platene bør være bestilt iløpet av uka :) Går nok for 18mm, så får jeg heller stive av med noe kanal.

Også fetta jeg draget i går, får håpe at påløpsbremsen fungerer ordentlig :)

Snakka med Statens Vegvesen også, og alt hørtes bra ut der, var bare å svippe oppom å få godkjent hengeren. Omregistrering's blanketten ble sendt inn i går ;)

EDIT: og der var jaggu en el-vinsj i hus også! :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider