Go-carter Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Jupp, men med godt mot, og hatet mot statens kontrollører friskt i blodet har jeg bestilt ny time på torsdag, og DA skal jeg endelig få skilter på tralla :) Har jo nesten kosta mer i prøveskilter og kontroller, enn i finèrplater.... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Noen som tror det kan være et forferdelig pes å møte opp med to forskjellige dekk?(produsent altså, begge to er selvfølgelig piggfrie vinterdekk) Var fryktelig lite lysten på å kjøpte TO nye dekk før i dag(hadde jo ett som funka), og nå har jeg vel retten og sletten ikke muligheten engang.... Hmm.. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Skal vel være samme type dekk eller tilsvarende på samme aksel, husker ikke helt, men mener det er noe slingringsmonn... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Hengeren til Go-carter ble godkjent! :) De syns det var en så krevende ombygging at de tok bilder av den og la dem inn i arkivet. Han kommer nok med mer info senere, når han får egen pc ;) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Bilde fra hallen :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xplot Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 se der ja, dette var vel en lettelse :) Siter MB 200TE 90' x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Det kan du jaggu tru! :D Neste punkt hos statens vegvesen er å øke seteantall på den sorte bilen i bakgrunn der, DET kan virkelig bli morsomt... :P Ellers skal jeg prøve å få lasta opp sevenen på hengeren en dag, så kan jeg vise dere hvordan det ser ut :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xplot Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 det er vel ikke det de kaller for "Shortcar" det du skal bruke hengeren til? synes de ligna litt på bildene Siter MB 200TE 90' x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Nop, Shortcar er en annen klasse. Det han(/vi) driver med er Seven, eller Super Seven, om du vil kalle det det ;) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 http://www.n7cc.no # 30 :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Vil tro dette er samme klassen som er kalt locost... flere av bilene her er iallefall ikke super7 som super7 skal være :D morsomt dette, og gratulerer med flott transporthenger:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Grattis med godkjent! Så tråden i høst men glemte den til nå. Lurer på litt jeg. 1) Kjøpte du de biltema-vinklene? Jeg brukte et par slike til bøttestolfester for å slippe å knekke til et feste selv. Men de var så myke at understellet sviktet etterhvert. Kan hende det var feil bruk av de da men. 2) Har du fått tilgang på noe trykt info med retningslinjer for f.eks de festeanordningene og avstander? Har selv ei ramme stående og vente på noe lignende. 3) Hva sjekker de av papirer og ble det ble omreg/ombygg status på deg? 4) Er du under grensa for når det blir dyr omreg eller årsavgift? Vet en del biltraller er dyre på det punktet. Finfint prosjekt. Pøs gjerne på med alt du har av byggebilder. Spesielle detaljer osv.. :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Skal pøse på med litt mer info til uka :) 1) Kjøpte de største vinklene biltema har, med innbøyd forsterkning. Er bare for å stabilisere bunnen av bruene litt, da de har plenty av stabilitet sånn som de er bygget opp pr. idag. 2) Fikk en kopi, men kan jo nevne det her: MAX 120cm imellom hver surrekrok/feste, 150cm om det av konstruksjonsmessige årsaker ikke egnes. I tillegg skal det fremst og bakerst på hengeren være en surrekrok max 25 cm ifra enden. 3) Det fine med campingvogn er at det ikke sjekker noenting som helst(jeg møtte opp uten en sh!t i dokumentasjon, kun rammenummeret og tidligere reg.nr.). Det eneste som ble bladd opp var tidligere dekkdimensjon da den var noe foreldet, ellers gikk han bare rundt og sjekka hva som stod på platene på draget og akselen. Fikk klasse 703(?) som er varehenger eller noe i den dur, er iallefall kategorisert som en ombygging :) 4) Den havna på 440kg(tjukke plater), så blir reg.avgift for evt. neste eier, på 2100,-(max fradrag pga. alder). Av en eller annen absurd grunn slapp jeg å betale omreg avgift, enten pga. det var nyregistrering, eller noe annet... Så jeg slapp unna med 250,- til nye skilt :D Skulle det være noe spørsmål så kan du evt. henvise til LJ 1190, det skal være arkivert bilder sammen med info om hengeren og ombygging, hvis det skulle være noen tvil om noen andres tilhengere. Har hørt at det som regel er en 20minutters jobb å få godkjent hengere som detta, så tips kan jo være å dra andre steder enn Jessheim Trafikktasjon :) Har hørt rykter i etterkant at de er en av de mest nøyaktige stasjonene i Norge så... Jeg fikk innført ny dimensjon av dekk i vognkortet, ellers lite hokuspokus :) Og et siste OBS! Påløpsbremsen skal ha MAX brems innen 2/3 av påløpets vandring. Dette fikk jeg påpek på begge gangene, men når han dro frem målebåndet siste gangen, viste det seg å faktisk stemme :) EDIT: Også har jeg regna litt i dag tdlig, hengeren har kosta 4000 hittils, utenom platene :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Og detta blei bra!!! :D God klaring? :D Nå står kapellet meget høyt på lista, så skal høre med noen metallfirmaer i nærheten her... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Ja en glassfibertopp koster vel usaklig mange titusener. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg