Gå til innhold

Go-carter: Fra cabby til bilfrakter

Ranger emnet

Go-carter

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk testa den på vei i dag, bortsett fra den umiskjennelige "kladonk" bremsen, så fungerte den temmelig bra :)

Får sende den ned til Svein-Aas Elektro Diesel på kjeller og få han til å overhale bremsesystemet, tenker jeg...

Og trekkbilen er forøvrig en drøm, kjenner ikke henger'n engang :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

Vel, ferdig har den vel vært en stund :) Brukes nå om dagen for å frakte materialer til fyllinga etc... Driver å får tak på tilbud fra ulike stålleverandører rundt om her, så kapellet bør være på plass mars/april.

Men jeg har fått tak i nye felger! :D

bilde328.jpg

Så er det bare å få tak i 8-lags dekk i 40 profil... :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 months later...

DA, fikk jeg endelig smellt på felgene! :D

bilde443_liten.jpg

Fant ut i samme slengen av de dekka som satt på var godkjent for knappe 900kg... dissa er godkjent for litt over 1200, så da bør det bli litt sikrere :)

MEN! Når jeg fikk ramma var det sprekk nederst på den ene kanalen på høyre side, midt imellom bakhjulet og baken på hengeren... Dette "lappa" jeg med å skru på en 3mm stålbit over med 2 M12 bolter, men det skulle vise seg at det ikke holdt...

For på første ordentlige hardtest, da den var fullasta med bil, telt, verktøyskap og diverse kasser(selvsagt med verktøykassa og teltet heeeeelt bakerst på hengeren), så knela den tidligere sprekken på vei til Vålerbanen, på statoilen på kongsvinger(kanskje noen så meg?). Kanalen fikk seg en trøkk, men jeg skrudde på en jævel av et vinkelstål, 8mm eller noe i den dur, og nå holder den forhåpentligvis lasta... Og jeg skal prøve å laste litt mer fornuftig :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Da er snart ett år gått, og hengeren lever i beste velgående :) Utrolig stabil til å være en eldgammel campingramme, og fullasta har vi fint liggi i 110-120 langsmed sveriges motorveger, og det har ikke vært tegn til vingling :)

Men, ettersom jeg begynner å titte rundt etter nye racingklasser, så blir plutselig bilene tyngre også. Så for å være føre var, så har jeg tenkt å hente meg en ny campingramme, og ta akseln av den så jeg får boggi på den jeg har :) Og forsterke ramma! Enten med en C-kanal i stål, eller bare sveise sammen de to rammene. Da bør jeg få totalvekt på rundt 2600kg, og egenvekt på max 5-600kg. Vet dog ikke hvor happy SVV er for dette, men skal prøve å få det godkjent i første omgang, hvis ikke bare dundrer jeg løs, jeg vet jo uansett at hengeren TÅLER lasta.. Det er viktigst :)

Så... Oppdateringer kommer ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...