Gå til innhold

Ettermontere aricondition VW

Ranger emnet

seruka

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bil type min signatur, og den er det IKKE aircondition i, bare vanlig varmeapparat. Men etter to måneder med Peugeot 605 med en ganske kraftig aircondition i, er det blitt et must for meg, da det er JÆVLIG kaldt her oppe i nord. Særlig uten oppvarmet garasje eller kupevarmer.

Det finns vel Passater med aircondition, det er vel bare hvor vanskelig det er å få inn kompressor og diverse til den, samt all dritten i dashen.

Men, er det gjort før?

97'VW Passat 1.8T 150HK

96'Peugeot 605 2.0T 150HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha aircondition fordi det er kaldt? Høres jo ut som stikk motsatt grunn av alle andre da...

Anyways, du må flytte over kompressor, fordamper,kondenser, slanger,rør, styringspanel m.m. fra en annen passat som har dette. Med andre ord,mye jobb. Så må anlegget testes og fylles av f.eks en kjølemontør.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i en bil som ofte er like kald som det er ute, dvs. nå er det 4-5 grader. På Toyotaen til min far tar det LANG tid å få bilen varm, men min Peugeot tar det få sekunder så må jeg skru ned varmen igjen.

Og selvfølgelig, vi har jo dager med 30 grader i skyggen her oppe også, så det er jo begge veier.

97'VW Passat 1.8T 150HK

96'Peugeot 605 2.0T 150HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC er for å kjøle ned bilen. for å få varme i den, er det andre ting du må gjera. Da har du f.eks. Defa warm up. Viss bilen din har motorvarmer kan du bruke det. Kupévarmer kan du f.eks. kjøpa. Viss bilen er bruktimpotert, kan det hende at det hjelper på bytte termostat. (men bilen er jo fortsatt kald når du setter deg inn)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, stemmer det. Du får ikke varmere bil med ac. Det er store forskjeller fra bil til bil hvor fort de blir varme... Termostat,som nevnt,bør kanskje byttes, ellers er motorvarmer og kupevarmer en fin ting.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider