Gå til innhold

produktnummer på plastovergang

Ranger emnet

Mr_Jelsa

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har en b230f som står i en 240 89'.. I helga skifta jeg register og toppakning, når jeg skulle skru muttrene på innsuget klarte jeg å knekke en liten tapp på en plastovergang der en slange fra motorsida av gasspjeldet gikk inn i en tykkere slange. Det var en dim på ene sida, og en litt mindre på andre sida av den lille som jeg knakk som var på midten. Noen som vet hvordan jeg kan finne produktnummer på denne slik at jeg kan bestille en ny en fra volvo?

Takker for alle innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke om den andre enden av slangen går ned til veivhusvent. Muligens knipse ett bilde også, men det er litt vanskelig å se nå sikkert, fordi jeg laga en liten midlertidig løsning med å feste slangen litt med sikaflex :D

Men viss det er den dere mener, hvordan kan jeg bestille en ny sånnen?

Ta med deg dingsen på volvo, sleng den på disken og si at du skal ha en sånn til den og den bilen...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg dingsen på volvo, sleng den på disken og si at du skal ha en sånn til den og den bilen...

Hehe... hadde det bare vert så lett :) Jeg bor litt i fra Volvo, så det blir litt vanskelig.. Det beste hadde vert om jeg hadde visst navnet på den, eller i alle fall hva den er til, og så kunne jeg ringt og fått dem til å sende den til meg. Jeg vet nå at det er til veivhusventilasjonen det er til, men er det den som er oljeavskilleren? I Heynes boka står det : Flamdämpare kan med tiden bli igensatta av olja och beläggingar så at övertryck uppstår i vevhuset. Trycket får då tätningar, ventilkåoa och PCV systemet at läcka. Ovenfor denne teksten er det et bilde av den tingen jeg prøver å forklare her.. Blir forresten vanskelig å komme med bilde, fordi bilen står på bukken med masse drit under. Gidder ikke rydde under før jeg har fått i den nye bunnpluggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider