ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Noen erfaringer til hva som fungerer best på denne? Skal brukes i "råne"bil, så lydkvantitet går foran kvalitet:D Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty^Dog Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Monter den i en skiboks, da kommer _alle_ fjortissbertene til å høre at du har skikkelig bass i kjerra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Huff nei, da kommer jeg bare til å ligne på ford rånera her:D Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 bassrefleks rundt 100liter,tuna til ~40Hz,så låter det bra! ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Jeg har hatt en Vega15, brukte den i en Subaru Stasjonsvogn (type: gammel). I en 96-liters bassreflekskasse med 2 4-tomsporter på 25 cm slo spolen i bakstykket på den ved passe pådrag. Skikkelig medisin var å bygge en lukket kasse på 70 liter (anbefalt av Lyd & Bilde når de testet den), samt legge 2 lag med dempeull på alle veggene unntatt den veggen elementet er fast i. Den nye kassa ble litt mere tungdreven (cirka 3dB lavere følsomhet), men spilte sykt mye høyere enn bassreflekskassa på alle frekvenser (!). Nå skal det nevnes at jeg drev den med en Alpine tusenwatter på rett over 10 kilo, så krefter var ikke akkurat mangelvare. Hadde i tillegg en 1F kondensator. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 110 liter med 2 stk 5" Aeroport duger rimelig bra:) Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 hihi...jeg har også cervin vega 15" i merca..den kassa bruker hele bagasjerommet..og da mener jeg HELE bagasjerommet.. dunker greit om jeg har to forsterkere..noe jeg ikke har..så nå ligger den som pynt på rommet mitt... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 hadde 2 slike, var frista til å bygge lukka kasse men det blei aldri noe av, ta å prøv det da, mine bare slo i bunn for ingenting. ca 80 liter o 6" rør på 20 cm til hver Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by nissan s13 Noen erfaringer til hva som fungerer best på denne? Skal brukes i "råne"bil, så lydkvantitet går foran kvalitet:D Ser at noen nevner trykk kasse til vega. noe jeg syns er galskap. Vedkomne kom fram til at den spilte 3db lavere. men fikk høyere trykk. tydlig inne i kassa. eneste jeg kan si om det, er at den refleks kassa han hadde var feil. og kanskje fase feil og trolig hatt for liten avstand til vegg foran refleksrør. Men i gjenn, jeg har bygd for hjemme bruk, og ting kan utarte seg ganske ulikt i bil. Jeg ville bygd 2 kasser, en trykk og en refleks, og fin din egen mening om dette. Faktum: du kan ha ca 200W større forsterker på trykk kasser en refleks. Du kan også ha noe større forsterker på stor refleks kasse. Jeg ville godt for 115L og 2 stk 5" ca lengde 25 - 30Cm få tak i rør du kan regulere mens du spiller i bilen. Og en bør vel ha minst mulig til å stenge lyden ut fra refleks rør. Trur det blir vansklig i bil, å få noe dypere en 35Hz fra en slik sub. selv om dem teoretisk kan spille mye dypere T..... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg