Gå til innhold

Fjernstyr sentrallås?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som her ettermontert fjernstyrsentrallås i stratus? :D

Har lyst å gjøre det selv, men vet ikke hvor lett det er ? :P

Å hva bør jeg se etter? Er vel ingen vits å ta kontakt med chrysler for å få noe orginalt, men bør jo ha noe av kvalitet :D Lite vits med noe som ikke funker.

Har også sett at det finnes sett som kan åpne/lukke vindene med fjernkontroll. Finnes det noe slikt til stratus ? :D

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste da er egentlig å montere en DEFA alarm,den kan du koble opp mot bilens sentrallås,slik at du kan låse opp/igjen med fjernkontrollen. Dessuten får du rimeligere forsikring når du har FG-godkjent alarm i bilen.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ellers om jeg ikke husker feil så er det bare en ledning som skal kobles til alarm eller sentral lås styring. jeg monterte en FG alarm (Defa er enklere men ikke min "favoritt" akk) og fant kablen som styrer samtlige dører, ellers for å styre vinduene opp når bilen låses krever litt mer moding -men har laget forslag uten å ha prøvd -største "mangel er at alle vinduene vil prøve å lukke seg selv om de er lukket... skal bare den som er åpen lukkes så krever ettermontering av sensorer.

Ang. sentral lås og alarm: det BØR kobles bort sensoren i fører låsen som åpner samtlige dører når man vrir nøklen... ellers blir det veldig lett å brytte seg i bilen -det er en sensor som er tilkoblet ved forreste kant mot fronten, det er bare en potmeter egentlig- som endrer verdi når nøklen vris -dra av pluggen så slutter alle dørene å åpne seg samtidig men med fjernkontrolen åpnes/lukkes samtlige. Dette fant jeg ut når dørene i bilen plutselig åpnet seg uten videre -potmeteren var feil justert så den var akk i mellom åpne verdi på skalan og ved litt fuktighet i lufta ble verdien lavere og åpnet dørene... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

jeg trode jeg hadde tatt noen bilder men ser ikke sånn ut... så vidt jeg husker er det en ledning som endret verdi med 12volt og 0volt og "åpen" ellers. De ligger under den boksen på ventre siden ved kickpanelen. Husker en blå ledning som er mot venstre siden og tror den styrte bryterne til samtlige dører -fremdeles sikker på at jeg tok bilder men skal lette litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant noen notater som jeg skrev ned i haynes boka :)

det er bare en ledning som styrer åpne/låse dørane, den har farge "wht/dk grn" og den låser ved 6volt og åpner ved 3volt :)

sensorene til dørane er en ledning med farge "yellow" og den blir negativ=0volt ved aktivering eller når dørene åpnes... alle disse her er på samme sted. I haynes står "junction block" alså tilkoblings bpksen som er baksiden av sikringsboksen. Noen som vet hva den sentrallåsen til defa koster og hva består av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider