rtbuggie Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Heisann. sitter å fundere litt på hva jeg skal dytte inn i bilen etterhvert (en volvo 940 sedan) Derfor lurer jeg på hva dere kan anbefale av Høytalere med LYDKVALITET. hvor mye trykk det er er likegyldig for min del, det skal spille pent! noen som har noen erfaringer med alpine Sin "grom-serie"? (tror det er spx-pro di heter) -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Skal du kun ha høyttalere? Jeg har ingen direkte erfaring med F1 settet til alpine, men de bygger på scanspeak og det kjenner jeg. Hvorvidt lydkarakteren er forandret i forhold til originalen er jeg usikker på, men når jeg tenker på scanspeak tenker jeg en av de aller beste nedre mellomtonene jeg vet om. Ganske mørk klang, litt romantisk om du vil. Ellers må jeg inrømme at jeg har hørt andre høyttalere som både er bedre på midbass og øvre mellomtone. Diskantene i settet har jeg ikke hørt. Hybrid audio ville jeg kanskje tatt en titt på, personlig liker jeg bedre Legatia serien til hybrid enn noen scanspeak høyttaler jeg har hørt. Dessuten er de billigere. Ellers har du jo Pioneers ODR og Hertz sin mille serie som mange skryter av, uten at jeg kan skikte med å ha hørt dem selv. Hvilket utstyr skal du bruke ellers på dette? Aktiv deling, eller passiv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Seas har sq høyttalere... og focal, i tilegg til de som blir nevnt over her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Ta en kikk på Morel`s utvalg også med det samme, de blir ikke så fort slitsomme i diskanten som enkelte andre alternativer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 -3 veis eller 2 veis? -hvor mange penger er aktuelt og bruke? -hva slags muligheter er det i dashbordet til 940? -aktivt eller pasivt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 -3 veis eller 2 veis?-hvor mange penger er aktuelt og bruke? -hva slags muligheter er det i dashbordet til 940? -aktivt eller pasivt? tenkte 2 veis, men er muligheter for 3 veis med 1stk tweeter, 1stk 4" mellomtone og en 6,5" bass i hver dør forran. så blir det vel 5,25" 2 veis bak tenkte jeg, men skal sjekke om di samme dørpanelene kan passe bak med litt modifisering. aktiv eller passiv? hmm, er ikke så kjent med dette så hva er fordeler ulemper med di forskjellige? -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg