Gå til innhold

Hva er å anbefale av SQ komponenter?

Ranger emnet

rtbuggie

Anbefalte innlegg

Heisann.

sitter å fundere litt på hva jeg skal dytte inn i bilen etterhvert (en volvo 940 sedan)

Derfor lurer jeg på hva dere kan anbefale av Høytalere med LYDKVALITET. hvor mye trykk det er er likegyldig for min del, det skal spille pent!

noen som har noen erfaringer med alpine Sin "grom-serie"? (tror det er spx-pro di heter)

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kun ha høyttalere?

Jeg har ingen direkte erfaring med F1 settet til alpine, men de bygger på scanspeak og det kjenner jeg. Hvorvidt lydkarakteren er forandret i forhold til originalen er jeg usikker på, men når jeg tenker på scanspeak tenker jeg en av de aller beste nedre mellomtonene jeg vet om. Ganske mørk klang, litt romantisk om du vil.

Ellers må jeg inrømme at jeg har hørt andre høyttalere som både er bedre på midbass og øvre mellomtone. Diskantene i settet har jeg ikke hørt.

Hybrid audio ville jeg kanskje tatt en titt på, personlig liker jeg bedre Legatia serien til hybrid enn noen scanspeak høyttaler jeg har hørt. Dessuten er de billigere.

Ellers har du jo Pioneers ODR og Hertz sin mille serie som mange skryter av, uten at jeg kan skikte med å ha hørt dem selv.

Hvilket utstyr skal du bruke ellers på dette? Aktiv deling, eller passiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-3 veis eller 2 veis?

-hvor mange penger er aktuelt og bruke?

-hva slags muligheter er det i dashbordet til 940?

-aktivt eller pasivt?

tenkte 2 veis, men er muligheter for 3 veis med 1stk tweeter, 1stk 4" mellomtone og en 6,5" bass i hver dør forran.

så blir det vel 5,25" 2 veis bak tenkte jeg, men skal sjekke om di samme dørpanelene kan passe bak med litt modifisering.

aktiv eller passiv? hmm, er ikke så kjent med dette så hva er fordeler ulemper med di forskjellige?

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider