Gå til innhold

på jakt etter oldschool stilen!

Ranger emnet

Shibb1

Anbefalte innlegg

Skal vel egentlig være utrolig lett etter hva jeg har forstått.

Letteste er å skaffe komplett vento front med frontplate, radiator, lykter, grill, panser, frontfanger også vet jeg ikke helt hvordan det er med skjermene i forhold til lykter og panser men mulig de skiftes og for best resultat? Ville tro det er allt som trengs.

Demontering og montering(rett på meg om jeg sier noe feil ;)

-Panser:

Ta og løsne slange til vindusspyleren og evt ledning/kontakt til spylerdyse varme før du helst får med deg en annen person på å holde panseret oppe mens de 2 skruene på hver side løsnes. montering blir jo da motsatt.

-Front

Hele frontpartiet kommer av i en bit med fanger, lykter, frontplate radiator og hele pakka og sitter fast med "hele" 6 skruer/bolter og 4 plastik klips. Løsne først slanger til vann og ta ut alle kontakter og ta ledningsnett til lykter og følere ut av klips så ledningene blir værende i bilen og ikke følger med.

Så tar du ut 2 runde plastklips på hver side som sitter på innersiden av skjermen foran mot fanger. Det kan hende du har noe plastikk som går fra bunn av innerskjerm og til frontleppa og disse løsnes evt med en 8mm skralle om jeg ikke husker helt feil.

Når alt under skjermer og front er løsnet/tatt bort så bruker du er flattrekker og tar ut blinklysene og blind deksler om du ikke gjorde dette sammen med ledninger og kontakter. Disse vippes lett ut.

Bak dekslene så sitter det 2 bolter(15mm tror jeg?) på hver side som er fester fronten til rammevangene. Ta ut disse to, så får du med deg en til å holde sånn tilfelle mens dere skrur ut de skruene som er øverst i hjørnet av frontplata på hver side.

Vips! Fronten er bare å dra frem og er løs. Beskrivelsen jeg skrev n tok meg mer tid enn det tar og ta av fronten og tror de fleste klarer byttet om de vet foran og bak på en skrutrekker.

Montering blir jo da ca motsatt på frontfanger også.

Håper det hjalp litt =)

...og at jeg ikke har for mye feil for det hadde vært litt flaut i og med at jeg har demontert noen golfer nå...

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger kun å bytte lykter grill og panser. Skjermene er like, og frontfangerene er òg identiske (bortsett fra at Vento har 4 riller nederst i midten, Golf har flere - men dette har ingenting å si for passform etc.).

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider