Gå til innhold

Robert sine prosjekter

Ranger emnet

RRS

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en 91" omega A 2.6 stajonsvogn og en 91" Senator B 3.0i 24v. planen var å sette over motor og girkasse samt interiøret fra senatoren over i omegaen.

Jeg har ikke foretatt meg noe motorbytte tidligere, så jeg er ganske blank på hvordan jeg skal gå fram for å få det godkjent, noen som har gjort dette tidliegere som kan gi meg litt veileding og tips eller noen meninger?

Må bare si at jeg ble utrolig overasket over bensinforbruket på den 3litern, var å hentet den i Bergen å kjørte helt til Brønnøysund med den i et nesten uten stopp. Var jo utrolig go bil å kjøre. Det var jo ikke at jeg prøvde å kjøre økonomisk hele veine heller.

Har sett at det ikke alle 3.0i 24V som er samme farge på det dual ram dekslet på motoren, har lurt lenge på om det bare er en kosmetisk detalj eller om at det er for å markere noe. noen som vet?

Må si det er synd å ta senatoren ifra hverandre, men er jo så mye rust på den at jeg ser lite fornuft i å redde den.

DCP_1700.JPG

DCP_1889.JPG

DCP_1883.JPG

DCP_1876.JPG

DCP_1879.JPG

DCP_1875.JPG

Håpet resultatet skulle bli noe som dette.

29.jpg

61.jpg

Endret av RRS
u-passende tittel

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du som kjøpte senatoren tilslutt ja, Synes du skal sveise rusta på den og fikse den opp. Senator b sedan er jo bare mye finere en stor stygg omega a stv

Jo det har jo hvert det beste, men jeg har verken tid eller en bra garage å svieise rust i. så det blir nok å sette det over i stasjonsvogna fåreløbig, men senatorn skal verken skrotes eller brukes som delebil. så jeg skal lagre den til sener når jeg får tid og en bra plass å være når jeg skal sveise rusten på den.

har lyst på gjøre noe lignende som du har gjort med din, ble jo en tøff bil! fått lakert den enda?

Har jo vært morsomt å lage senator b stv. hehe:wonder:

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det har jo hvert det beste, men jeg har verken tid eller en bra garage å svieise rust i. så det blir nok å sette det over i stasjonsvogna fåreløbig, men senatorn skal verken skrotes eller brukes som delebil. så jeg skal lagre den til sener når jeg får tid og en bra plass å være når jeg skal sveise rusten på den.

har lyst på gjøre noe lignende som du har gjort med din, ble jo en tøff bil! fått lakert den enda?

Har jo vært morsomt å lage senator b stv. hehe:wonder:

Ok så bra :) Senator b er godbiler det. Har vært snakk om og skrote min. Men når jeg leitet fram bilder av den ,får jeg bare mere og mere arbeidslyst :scared

e480ce25330ee3d649c0d48b9bf0b1f8.jpg

aa28381c1f969ac4b98a30f7d79047bc.jpg

Har endel rust jeg må sveise selv på den, og noen EL-vinduer som ikke fungerer som de skal, og noen bremseproblemer jeg ikke finner ut av. Så er mye jobb på denne også

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sæther du må jo ikke skrote senatoren, hadde jo gledet meg til å se den lakert. men det er sant det, det er kjedelig å vite at man har rust som må sveise. har selv noe rust som må sveises på stasjonsvogna.

DCP_1823.JPG

har jo fått gjort lit småteri på stasjonsvogna.

DCP_1778.JPG

DCP_1828.JPG

DCP_1830.JPG

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal vel ikke skrote den, men har en kamerat som maser om at jeg må skrote den, men jeg vil ikke :( Det var jo en god bil. engang, kjøpt nytt av lister og slikt?

det høres bra ut:) . nei jeg lakerte opp de gamle i svart metalic. testa noen spraybokser de solgte på bravo, var faktisk en meget bra lakk. lakerte listene på den jeg kjører nå, å der holdt laken seg meget bra.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider