Gå til innhold

batteriet blir flatt, vectra b

Ranger emnet

vectra1999

Anbefalte innlegg

hei=)

i det siste har min opel vectra b 1,8 vært lei på tomgang (går opp og ned mellom 500-1000 omdr.) og står bilen i mer enn 1 dag, blir batteriet flatt. Dynamoen og batteriet er i god stand (dynamo ble målt til å lade 14v) hva kan problemet være? jeg har koblet fra bil anlegget mitt, men det hjalp ikke:( noen som har hatt samme problem?/ aner hva det er som tar strømmen?

takker for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du batteriet er i god stand? hvis du har sånn batteri som lyser grønt hvis det er i orden og svart hvis det er gåent så ville jeg ikke stolet på det. Men du kan jo ta å skru av plusspolen å ta en prøvelampe mellom batteripolen og pluss kabelen hvis den lyser så stjeler den strøm fra et sted...

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv et problem med at batteriet tappet seg i løpet av et lite døgn hvis jeg ikke brukte bilen. Til meg var det bryteren til lyset i baggasjerommet som plutselig sa takk for seg. Og det gjorde at lyset i baggasjerommet alltid lyste. Prøv å trykk inn knappen mens du har luka åpen. Knappen er en sånn avlang greie som er i underkant av luka som blir presset inn når du tar ned luka. Dersom lyset ikke slukker da, så har du en kilde som trekker konstant strøm. Vet ikke om bare dette lyset er nok til å tappe batteriet ditt, men til meg så hadde jeg to neonlys koblet gjennom bryteren, og vil tro at de kanskje trekker litt mer strøm enn hva en liten pære gjør :p Og hvis noen lurer, så var neonlyset for å lyse opp forsterker og to element.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider