Gå til innhold

Problem:(

Ranger emnet

Schei

Anbefalte innlegg

jeg har et problem med vectran min. jeg mister kjøleveske hele tiden, jeg har bytte vannpumpa, lokket der man fyller på og kjørt den på en trykktest og ALT er tett!

Er det noen som har peiling på hva det kan være? eller har hatt lignende problemer??

Schei

- 1990' Opel Vectra 2.0i

- 1989' Ford Transit (Russebil)

- 1987' Honda Camino moped (pedalstart)

www.schei.9f.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

Sjekk på baksiden av motoren om det er spor etter lekkasje der. Hadde samme problem for en del år siden (mistet kjølevæske i store mengder), heldigvis ingen lekkasje i motoren, bare toppdekselpakningen som måtte byttes

Det er ikke noe tegn på lekkasje noen steder, jeg har hatt den på verksted to ganger, de har heller ikke peiling, (begyner å bli dyrt for all den kjøleveska)

jeg får se på toppdekselpakningen da, men det burde de på verkstedet ha sett på:(

- 1990' Opel Vectra 2.0i

- 1989' Ford Transit (Russebil)

- 1987' Honda Camino moped (pedalstart)

www.schei.9f.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hjelper å sjekke toppdeksel pakningen.. Men topp-pakningen. Dekslet sitter der bare for å være ett lokk over kammene slik at ikke olja skal sprute over alt. Sjekk med slangene i mellom mottor og varmeapparatet/registret. Om det er vann inne i bilen. osv. Hvis det ryker hvitt av eksosen kan det være att vannet går i sylinderen. Er olja grå Har vannet gått i olja.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider