tosk Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hei Jeg bygger for d meste racing motorer å løps biler, så jeg kan ikke så mye om lakkering, men jeg har sprøyta enn del biler fordi me ok resultat.(eget bruk) Her er spørsmålet, skal lakke bruks bilen min Sølv metalic, tentke bare å sprøyte med slipgrunning å så legge sølv, men noe sier meg at om jeg legger hvit base før sølv, så blir d et bedre resultat?? lr blir ikke forskjellen all verden? Håper noen som kan litt mer enn meg kan svare :) Hilsen Tosk Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 tipper kanskje ikke det har så veldig mye å si. Du får vel en rettere fargenyanse i forhold til fargekartet dersom du har hvit base, men dette kan jeg ikke stå inne for. Det er som jeg har hørt at pearl lakk blir det store fargenyans forskjeler på forskjellig bakgrunnsfarge, den skal også være ekstremt nøpen på at du legger nøyaktig like mye over alt. Men pearl er vel klar base med pulver blanda i... dersom sølv ikke er det samme som dette, så tviler jeg på at det har alverdens å si. Men, beadlock kan vel f.eks. svare MYE bedre enn meg på dette... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 de aller fleste slipefyllerene er lyse i fargen, så jeg vil tro at det går kjempefint! du kan eventuelt legge en tynn, hvit tonfyller før du legger basen. så lenge du har samme bunnfargen over hele bilen, vil du ikke få noen forskjeller/problem med fargen. Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 hmm Skal man lakke sølv er det å legge slipefyller å slipe denne med 320 rondel, å 600 vått, så MÅ dette grunnes med vått i vått grunning, siden du skal være SINNSYKT nøye å slipe med 1200 får å ungå slipe riper i sølv met ;) Har ikke noe å si åssen bunnfarge du legger,Må jo legge på så det er dekk i lakken uansett. er ikke en 3 sjikts lakk du skal ha? Da er det vanligvis sort eller sølv bunn å så farge å så klarlakk ;) Ikke ment får å tråkke noen på tærne :) Så til trådstarter, ikke ta deg bryer å lakk bilen hvit først ;) Da må du matte ned hvit farga igjen før sølv, hvis ikke vil strukturen bygge på seg+ dårligere heft osv osv :) Med andre ord bortkastet :) Joachim Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 oki, blir å slipe slipgrunninga da, å peise på med sølv :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg