Green Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hei alle sammen! Har en liten saken jeg sliter med her. Vet ikke helt om jeg har kommet til riktig forum, men jeg prøver. Saken er at jeg har en VW Caravelle 86 modell som jeg har tidligere brukt som fiskebil. Jeg sa i 2007 opp forsikringen på bilen da eksosanlegget røk. 7 januar 2008 leverte jeg inn skiltene på biltilsynet. I Mars fikk jeg årsavgiften, men tenkte at dette bare var en glipp. Nå viser det seg at jeg må betale årsavgift selv om bilen aldri har vært på veien i år. Alt dette pga at jeg leverte skiltene 7 dager for sent i staten. Noen somhar noen erfaringer med dette? Råd eller om man kan søke om fritak? Finner svært lite info rundt dette. Takker! Mvh Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLee Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 bare til å betale. hadde du levert bilen til vraking før 25mars(tror jeg det er nå) hadde du sluppet årsavgiften. hadde du levert den til vraking før 1.juli hadde du fått halv årsavgift. i ditt tilfelle må du pent betale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Reglene for årsavgift finner du her: http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131781&epslanguage=NO&parentid=44779 Før øvrig er jeg enig med MrLee, som også har rett med datoene. 2660 kr å betale. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Green Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Jepp, lå vel egentlig litt i kortene, men ville bare høre om noen hadde erfaring rundt en løsning :) Takker! Allerede lagt til betaling :S Mvh Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Hvordan fikk du sagt opp forsikringen, uten at bilen var avskiltet først? Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Hvordan fikk du sagt opp forsikringen, uten at bilen var avskiltet først? Man ringer forsikringsselskapet så sier man; Hei, vil si opp forsikringen på xx-12345 fra og med den og den datoen, hilsen bla bla bla... Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLee Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Man ringer forsikringsselskapet så sier man; Hei, vil si opp forsikringen på xx-12345 fra og med den og den datoen, hilsen bla bla bla... det gikk ikke med meg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Ergo, du må jo egentlig ha en grunn.. Si at du har solgt bilen Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Har prøvd før, men fått til svar at "salgsmeldingen er ikke registrert hos biltilsynet enda". Spiller ingen rolle for min del, var bare nysgjerrig. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hva om bilen er begjært avskiltet, f.eks. pga PKK, får man sagt opp forsikringen da? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Green Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 husker ikke helt hva jeg sa, men forsikringen sa jeg opp i 07. Faktisk ganske så lenge før jeg var på biltilsynet med skiltene. mvh bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg