Gazoline Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Heisann, har kjørt turbo på b23e'n i 240en nå en stund, og stempelringene har mest sansynelig tatt kvelden (Oljetrykk i bånnpanna). Dette er nok fordi jeg har for høy komp, da jeg kjørte med orginale stempler og 405 topp, men med doble topp-pakninger. Siden jeg nå må ha opp stempelet tenkte jeg og dreie dem ned, for å senke komp. Men er det nok og ta av, i og med det er 10 eller 10.5 til 1 i komp fra før? vil gjerne ned i 8 eller noe sånt i komp. Og hva ligger prisen på, evT hos sarpsmorg motor verksted Takker og bukker for alle svar.:D:D Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 drei av 1.5 - 2mm Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Utgjør det noe stor forskjell eller? Er ikke dte en dårlig måte å senke komp på? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Aldri drei et stempel... FRES det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Heisann, har kjørt turbo på b23e'n i 240en nå en stund, og stempelringene har mest sansynelig tatt kvelden (Oljetrykk i bånnpanna). Dette er nok fordi jeg har for høy komp, da jeg kjørte med orginale stempler og 405 topp, men med doble topp-pakninger. Siden jeg nå må ha opp stempelet tenkte jeg og dreie dem ned, for å senke komp. Men er det nok og ta av, i og med det er 10 eller 10.5 til 1 i komp fra før? vil gjerne ned i 8 eller noe sånt i komp. Og hva ligger prisen på, evT hos sarpsmorg motor verksted Takker og bukker for alle svar.:D:D Nå er det vel ikke oljetrykk i den forstand du har i bunnpanna vil jeg anta, men kraftig lekkasje fra forbrenningsrommet, altså forbrenningstrykk. Selv er jeg skeptisk til å redusere kompresjonen ved å ta av stempeltoppen. Det skal dog sies at jeg ikke har den ringeste erfaring med dette. Det foresvever meg imidlertid at øvre ringland blir tynt (hvertfall hvis man dreier/freser av hele stempeltoppen og ikke bare en forsenkning i midten) og at selve stempeltoppen også blir tynn. Og er det noe man trenger ved turbotrimming, så er det en litt mer solid stempeltopp. Det beste vil etter mitt syn derfor være å skaffe noen stempler som er ment for turbobruk fra begynnelsen av. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Er det ikke ganske billig for smidde stempler til 23? Synes å ha lest en som nevnte at han fikk 4 nye stempler til rimelig lav pris.. Edit: http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf Side 54. Ring http://www.pedersens-racing.no for info :) Edit2: Eller se på side 56... Komplett overhalings-sett med nye stempler for 5-6 tusen! Det ville jeg gått for :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Aldri drei et stempel... FRES det! Og forskjellen mellom å spenne det opp i en fres kontra en dreiebenk skulle være?? Går både fortere og lettere å få det likt med å dreie. Er som regel den neg. domen som gjøres større,da er det betraktelig enklere med en dreiebenk. Er uansett enklere å dreie også hvis man skal korte det pga. stroking! Et stempel skal jo uansett ikke spennes fast i skjørtene, så man lager en jigg og spenner det fast i dreiebenken og vips etter et par kutt så er man der :) Fungerer fint å drei av stempler til turbobruk. Dreide av f-stempler 1,8mm i forsenkningen i en motor med 300hk+ Opplevde ikke noen problemer ved å gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gazoline Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Hvilken komp vil jeg ca havne nedi ved å dreie ned f.eks 1,5 mm av hele? Men kan det trykket ha kommet av at jeg kjører turbo, ved at det kommer trykk ned i no åndingsgreier? Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Du har vel ikke veivhusvent.slangen koblet på ETTER turboen vel? DA får du trykk i bunnpanna da.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gazoline Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Hehe det er mye mulig :P har ikke kobla om noen ting ;) er det den som går inn i skåla under "dasslokket" til bensinmengdefordeleren? trodde den var til noe varmstart greier, forgrener seg inn i noen flere slanger og. hehe Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Aldri drei et stempel... FRES det! Fordi? Send de til meg trådstarter..... så kan jeg dreie eller frese de for deg akkurat sånn vi vil ha de:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Hehe det er mye mulig :P har ikke kobla om noen ting ;) er det den som går inn i skåla under "dasslokket" til bensinmengdefordeleren? trodde den var til noe varmstart greier, forgrener seg inn i noen flere slanger og. hehe Det er en svart boks under innsuget.. Bakkant av motoren.. Derfra går det 1 eller 2 slanger. En tykk og en liten.. Den tykke skal inn FØR turboen.. Hvis ikke får du jo alt turbotrykket redd ned i bunnpanna.. Det er jo igjen ugunstig.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Eller enda bedre, rett ut. Slipper du all den gurban inn i motor Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Eller enda bedre, rett ut. Slipper du all den gurban inn i motor Nå banner du litt her T6. Og da må jeg ta på meg utestemmen vet du... Dette er nemlig under min jurisdiksjon :D Reodor F Politidirektør Veivhusventilasjonspolitiet Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 sannelig kom veivhuskongen med et innspill igjen når det var snakk om veivhusventilasjon i friluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.