Gå til innhold

Skal kjøpe bil, men Biltilsynet vil se den først. Hvorfor?

Ranger emnet

The-Flu

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny bil, men har støtt på ett problem.

Bilen selges av forhandler, som igjen tok den som innbytte av en kunde.

Her er problemet/det som gjør meg nysgjerrig:

Forrige eier av bilen må sende inn noen dokumenter på bilen, samt Biltilsynet vil undersøke den. Forhandler vil ikke selge meg bilen før dette er gjort, å bra er det.

Spørsmålet mitt er, hva kan det være som er galt med bilen?

Den er ikke senket, ikke ombygd (som jeg vet om).

Om en bil har vært alvorlig skadet, må Biltilsynet ha dokumenter på reperasjon da?

mvh, en fortvilet The-Flu

Eks-bil: 1992 BMW 320i Sedan, Alpinahvit

2004 SAAB 9-5 2.0t, sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooohh. kanskje de leter etter narkotika i den? DNA spor etter toska?

nei vet ikke jeg. Kanskje er det en ikke dokumentert utbedret mangel ved bilen som biltilsynet vil kontrollere å dokumentere før den evt. påregistreres igjen...? Ser ikke noen annen grunn jeg, men så har jeg ikke erfaring med den slags saker i det hele heller da... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var også EU-godkjent i juni, så jeg vet ikke. Er ganske skeptisk til bilen nå. Bilen kan omregisteres, den har jo blitt registert på bilforhandleren fra forrige eier.

Jeg får muligens vite imårgen hva det er, men selv har jeg ingen formening om hva det kan være. Så derfor henvender jeg meg til norges bilfolk :)

EDIT: Bilen er en 2004mod Alfa Romeo 156 Selespeed

Eks-bil: 1992 BMW 320i Sedan, Alpinahvit

2004 SAAB 9-5 2.0t, sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider