bilgal86 Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Vet noen om det er lov å erstatte katalysatoren med et rør? Min katalysator er gåen, så istedenfor å bruke 4000,- på en ny katalysator så har jeg heller lyst å sette et rørstykke der. Har en volvo 240 jeg kan ta fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 har bilen blitt levert med det orginalt og er nyere en 87 eller var det 89 så kan du ikke fjærne katalysatoren Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hm. kjipe greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 men er ikke så jævla nøye det da.....jeg sjøl fikk mangel på eksosanlegg på eu-kontroll...kkøpte nytt 3tom fra pedersens og det erstatnings røret for katalysatoren....glei rett gjennom neste kontroll den..... Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 jeg og har 3" jt uten kat. kom igjennom jeg og:) men de sa så lenge den er innom co kravene på bilen så går det greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Okei. Beste er vel da å kjøpe ny catalysator eller effektanlegg hele veien. men skal høre med verkstedet i morgen om jeg bare kan sette et rørstykke :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 best og være sikker ja. på hverkstedet her så satte de på rør i stede fo ny kat på pappsn sin bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Jeg spurte verkstedet om jeg fikk EU-godkjent bilen min med et rør og patentbånd der det før var en lydemper på min Audi. Det gikk helt fint =) Men det første verkestedet ville ikke godkjenne det. Spør først du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Jeg tror lambdasonden sitter på katalysatoren, hvor skal jeg gjøre av den hvis jeg setter en rørstykke der? Vet noen om katalysatorene fra Biltema er brukbar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hvis lambdaen sitter i katalysatoren så sveiser du inn en mutter til lambdaen i røreet du skal ha inn der. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Tror ikke lambda'n skal sitte i cat'n, men rett før. Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hva er galt med katalysatoren din? Er den tett? Da min katalystator gikk tett, tømte jeg den bare for innmat. Funker helt fint det, og ingen vil se at katalysatoren er "fjernet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Som B230ET sier, er det seinere enn 89 mod, har du ikke lov å fjerne cat'n. Men dere som sier dere fikk godkjent uten cat på biler nyere enn 89mod forstår jeg ikke helt hvordan. For utslippene blir jo mye høyere når cat'n blir fjernet, og dermed går den over dagens krav... Men uansett er det ikke lov å fjerne den på biler over 89mod. Da skal du få det på EU isåfall. Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Sist jeg godkjente en bil (som egentlig skal ha katalysator) uten katalysator var utslippene godt innenfor kravene. Så lenge motoren går som den skal er det vanligvis ikke noe problem på litt halvgamle biler. En gang i tiden så jeg også et skriv fra trondheim trafikkstasjon der de skrev at biler mellom 89 og 91-92 ble godkjent uten katalysator såfremt avgassene ikke overskred de fastsatte grensene. Dette var et svar de sendte til en person som spurte om katalysatorkravet på eldre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Sist jeg godkjente en bil (som egentlig skal ha katalysator) uten katalysator var utslippene godt innenfor kravene. Så lenge motoren går som den skal er det vanligvis ikke noe problem på litt halvgamle biler. En gang i tiden så jeg også et skriv fra trondheim trafikkstasjon der de skrev at biler mellom 89 og 91-92 ble godkjent uten katalysator såfremt avgassene ikke overskred de fastsatte grensene. Dette var et svar de sendte til en person som spurte om katalysatorkravet på eldre biler. Det kan stemme det du sier, men skal ikke være lov å erstatte cat'n på nyere enn 89. Men selfølgelig, jeg kan ta feil. Jeg bare siterer en god kompis av meg som også er en veldig dyktig/erfaren bilmekaniker. Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg