HaaJeHaa Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hei! Skal muligens selge Astraen min grunnet militærtjeneste og lurer på om noen har synspunkter på salgsverdi...? Bilen er en 1999 mod Opel Astra G 1.6 16v Sport som nå har gått 128.000km. Bilen ble eid av min bestefar til 110.000 før min far kjøpte den og siden har jeg og han brukt den som pendlerbil til jobb/skole.Alle servicer fulgt opp i servicehefte og olje skiftet hver 10.000. Bilen er pent kjørt og rustfri. I februar 2008 ble det byttet slitedeler for 15.000kr (merkeverksted m/kvitt) pga storservice på 120.000km, så motor og drivverk bør være bra. I påsken 2008 ble det satt inn et bra stereoanlegg fra Pioneer med en pris på 15.000 som spiller meget bra (fortsatt rattkontroll). I tillegg ble bilen senket 30mm med senkesett fra H&R og emblemfri grill montert (følger med orginal). Nye 17" felger fra Koya/Zito ble kjøpt inn (GTR-4) og satt på til en verdi av 10.000kr m/dekk (Toyo, nesten uslitte). Med bilen følger også 8 orginale alu. felger med 4 bra sommerdekk og 4 nesten nye vinterdekk. Av negative ting med bilen så finnes det noen punkter: Ikke AC, liten bulk under tanklokk (ikke lakkskade), endel riper nederst på frontfanger (se bilde) grunnet ublidt møte med frosset grus, samt et lite slitt område på førerstolen. Bilen vil være EU-godkjent før eventuelt salg (må bare bestille time for kontroll). Hva tror dere? Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 35-50 tusen. I mine øyne er rånebiler mindre verdt enn andre biler. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Okei, men nå er det ikke akkurat aldersgruppen 60+ som denne bilen blir solgt til heller. Da ville jeg nok plukket av alt og gjort bilen orginal (tar meg 3t i garasjen) og lagt den ut for salg i prisgruppen 50-70.000, minus det skadene koster å få fikset, (se for tilsvarende bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15157569&sid=xz6cabepVCD475995&WT.svl=Bilde ) der andre tilsvarende biler ligger og solgt resten av utstyret hver for seg. Nå er denne bilen aldri "rånet" med. Anlegget er der for at du får faktisk ikke lydanlegg i orginale biler som går ann å høre på. Er slitsomt å høre ellers god musikk på et lydanlegg som ikke klarer hele frekvens/tonespekteret. Dette må du vel være enig i? Felger kjøper jo alle for tiden og senking må til for å få bilen mer estetisk riktig + bedre kjøreegenskaper. Emblemfri grill er jeg enig at kan være litt "rånete", men denne koster en hundrelapp og er 4 skruer for å skru av. Nå ble dette bare motargumenter på hva du mener med "rånete", og er bare starten på en diskusjon om hva folk liker angående biler. Men jeg blir provosert når du mener bilen min er "rånete" og dermed kan insuere at jeg er en råner, noe jeg ikke er. Bilen er stort sett orginal og er et bra, samt pent eksemplar av en Astra, med forbedringer i utseende samt lyd- og kjøreopplevelse. Jeg synes det å kalle alle biler som er gjort noe med, som eieren synes er en forbedring av utseende, for "rånerbiler" er feil. Neste gang du skriver: La være med "småspydige" kommentarer som kan oppfattes feil. Det er bra du kommer med dine synspunkter, men jeg tror ikke den prisen du kommer med er den faktiske kjøpeverdien rette kjøper vil gi for den, og ønsker gjerne flere synspunkter. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Virker som om Buskmann er helt på jordet her, og som om ikke det var nok, han er til og med på helt feil jorde. 30-35k? Ikke rart at trådstarter blir provosert. Slike utsagn faller på sin egen dumhet.. Til trådstarter: Skikkelig pent eksemplar du har der =) Jeg har ikke sjekkert selv ennå, men FINN gir deg en viss pekepinn på hva slike biler går for med den motoren og km-stand osv. Men, det du også kan gjøre, er å forhøre deg med din nærmeste Opelforhandler hva en slik bil ville kostet i forretningen dersom du skulle kjøpe den i dag. De har egne lister for hva biler r verdt i markedet og kan raskt gi deg de svarene du søker. Prisen ved privatsalg ligger normalt mellom 10-15% under dette, og når du har funnet ut det, setter du noen tusenlapper i påslag for det som er gjort med bilen mht til styling og anlegg. Selvfølgelig får man ikke igjen alt man har lagt ut, men slike ting er selvfølgelig med på å høyne prisen, uansett hva folk måtte ha av ege synspunkter på det =) Bulken kan du gi beng i å trekke noe særlig ifra på, den er så liten at den er nærmest uvesentlig. Lykke til med salget =) Mvh A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hvor mye er bilen verdt da A.K ? 80 - 120k ? Hvilket jorde er riktig ? Denne er kjørt litt lenger og er stv, blir kanskje feil? - 28 000 Rett karosseri og km, men motoren er jo ulik så... - 39 000 Denne er da relevant å sammenligne med ? - 49 500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Okei, men nå er det ikke akkurat aldersgruppen 60+ som denne bilen blir solgt til heller. Da ville jeg nok plukket av alt og gjort bilen orginal (tar meg 3t i garasjen) og lagt den ut for salg i prisgruppen 50-70.000, minus det skadene koster å få fikset, (se for tilsvarende bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15157569&sid=xz6cabepVCD475995&WT.svl=Bilde ) der andre tilsvarende biler ligger og solgt resten av utstyret hver for seg. Hvorfor spør du her om salgsverdi når du allerede har en oppfatning av hvor mye du mener bilen din er verdt? Greit nok hvis du hadde tatt hensyn til svarene du får, men når du i tillegg blir irritert fordi mitt forslag var lavere enn du regnet med, så blir dette bare en parodi. Si gjerne fra hva den ble solgt for til slutt, så kan vi se hvem som gjettet nærmest. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Takk for et bra svar A.K! Finn.no gir en grei pekepinn, men jeg har sett en fullstylet Astra med omtrent samme kjørelengde, samme årsmodell, motor og utstyr (foruten stylingen)vært lagt ut til 140.000kr for kun få måneder siden, samtidig som en helt orginal bil med litt mindre motor blir solgt for 45.000. Nå tror jeg ikke fyren med 140.000 kroners bilen fikk solgt den for denne prisen, men det viser at spennet i prisnivå på disse bilene er stort. Dette gjør at jeg ikke er sikker på salgsverdi på min bil. Buskmann: Det er derfor jeg spør! Skal følge ditt råd A.K med tanke på å spørre en forhandler og "formelen" du kommer med gir nok en bra pekepinn på hvor prisen bør legges. Og Buskmann: Jeg tok hensyn til et svar, ikke flere. Prisnivået du kommer med er heller ikke realistisk. 35.000? En sliten Astra som har passert godt over 200.000km er verdt dette. Si gjerne fra hva den ble solgt for til slutt, så kan vi se hvem som gjettet nærmest. - Dette blir for barnslig. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Man vil nok alltid finne et visst spenn i pris på et hvilket som helst gitt bilmerke, særlig når man sjekker privatmarkedet. Bilforhandlere vil nok gi deg den mest ryddige pekepinn på reellt prisnivå, teknisk sett, mens i privatmarkedet kan man finne alt fra prisperler til de man kan mistenke for å tro på julenissen. Biler er jo også i høy grad knyttet til følelser, særlig for de som har lagt ned mye arbeid og penger i bilene sine, og de som har en slik bil, vil ofte kunne mene at bilen for DEM er verdt så eller så mye dersom de skulle selge den, selvom den prisen kan virke mildt sagt urimelig for resten av oss som blir presentert den. Jeg har selvfølgelig ikke fasiten på hvor mye bilen din er verdt eller hvor mye ekstra du skal legge deg på i forhold til det som er gjort på bilen, men jeg synes jo ikke at f.x. 1/3 av det du har brukt på ekstrastæsjet som pristillegg virker særlig urimelig. Men det er MIN personlige mening da, bare for å understreke det =) Bilen vår er kostet på 85k i ettermontert utstyr, og jeg ville nok satset på å legge prisen minst 20k over gjennomsnittsprisen for vår årsmodell med tilsvarende motor, utstyrsnivå og kilometerstand. Du finner nok ut av hva som er riktig for din bil, og lykke til =) Mvh A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg