Gå til innhold

politibil med pigg dekk idag 21.oktober, er ikke grensa 1 nov?

Ranger emnet

eirik845

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NAF gikk ut og anbefalte vinter dekk før helga. Her hos meg regnet det på lørdag kveld og med -3 grader søndags morgen endte det med pigg dekk for min del og.. jevlig kjipt og stå kl 6 om morgenen med stål is og måtte på jobb + at vinterdekkene lagres hos fatter 7 km unna..

Btw: trodde utryknings kjøretøy hadde disp til og kjøre på litt vassere pigg dekk jeg? ser da ikke ut som den på bildet hadde det i alle fall.. sikkert for dyrt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er litt såre for å ha fått mangellapp de ikke skulle hatt? ;)

Eirik

fikk jo stempa den lappen ut at de fikk en krone så det driter jeg i de som driter seg ut når de gir mangel lapp på lovlige dekk.. var jo 3,7% større en det som står i vognkorte.. 5% er grensa..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen som er satt er ikke en absolutt dato for lovlig bruk av piggdekk. Det er noe som heter at man skal sko seg etter forholdene.

Politiet har garantert annet og gjøre enn å legge om dekk når den første snøen faller på østlandet, (Les: Utrykninger til en bråte trafikkuhell, forårsaket av idioter på sommerdekk) så defor har di nok lagt om.

Jeg la om til piggdekk for 3 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen som er satt er ikke en absolutt dato for lovlig bruk av piggdekk. Det er noe som heter at man skal sko seg etter forholdene.

Politiet har garantert annet og gjøre enn å legge om dekk når den første snøen faller på østlandet, (Les: Utrykninger til en bråte trafikkuhell, forårsaket av idioter på sommerdekk) så defor har di nok lagt om.

Jeg la om til piggdekk for 3 uker siden.

jaja skjønner det men så bor ikke du midt i byen.. er jo par mil så er du midt i sentrum av oslo..

sier ikke at de ikke har lov... de kan jo få lov til alt vis de har godkjennelse får det.

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja skjønner det men så bor ikke du midt i byen.. er jo par mil så er du midt i sentrum av oslo..

sier ikke at de ikke har lov... de kan jo få lov til alt vis de har godkjennelse får det.

Politiet kan ikke få lov.

De tar avgjørelsene selv :D Forbanna idioter, skulle hatt en smekk på figra.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor 3 minutters kjøring fra Tromsø sentrum, så jeg bor sånn passelig midt i byen.

Hva med å slutte å være vanskelig, og heller være happy for hver bil du ser med vinterdekk.

Kanskje akkurat du får en tulling på sommerdekk seilende i fronten når den første snøen legger seg.

Hvis det skjer, så kan du ikke regne med hverken politi eller ambulanse på ulykkesstedet, for de kan ikke legge om til vinterdekk før 1. november.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei var på Dnb Nor på metro i lørenskog i stad å så dette..

274607.jpeg

274608.jpeg

kan jo hende de har disp. eller noe men er ikke snø her å¨mange varme grader...

mhv Eirik

Er ikke grensa 1.okt nordpå og 15.okt sørpå?...

EDIT : (?)"Vi vet at det begynner å nærme seg vinteren, og sommeren er på hell.

Den 15. november er fristen for å legge om til vinterdekk. "

http://www.ostlendingen.no/article/20081005/NYHETER/739934119/1087

nordpå:

Selv om fristen for å skifte til vinterdekk er 15. oktober, oppfordrer politiet nå bilførerne på det sterkeste til å skifte dekk.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.3690706

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns mange politifolk gjør en god jobb, som f.eks politiet i kongsberg, de rakker ned på vold og uro i byen, isteden for å henge seg opp i de bilinteresserte HELE tida...

verste politiet som finns er dem på Notodden, Bare du viser deg med bil i storgata får du livstid,mens det vimser rundt drita fjortiser med kniv og hagle der... Ikke rart at det ikke finns en eneste person som liker dem...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider