Gå til innhold

politibil med pigg dekk idag 21.oktober, er ikke grensa 1 nov?

Ranger emnet

eirik845

Anbefalte innlegg

Det de fleste her i tråden ikke ser, er at diskusjonen gjelder piggdekk som forårsaker store mengder svevestøv (som ikke er lovlig før 1. november), og ikke vanlige vinterdekk som du kan kjøre med året rundt.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor i all verden skal SÅ MANGE her inne kaste bort tiden sin på å passe på hva politiet gjør?

Er som andre her sier, folk som jobber i en etat som skal ut på f.eks ulykker har ikke tid til å bli overrasket over at snøen plutselig ligger der en morgen.

Jobben min har også lagt om til vinterdekk som er piggdekk, dette gjorde vi for 2 uker siden når det var nede mot null grader på natta og morgenen, dette er fordi vi jobber døgnet rundt langs veien og skal helst være skodd når andre lager problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot Politiet, ikke at de legger om dekk for tidlig. "Vi kom litt for sent til å ta morderen ja.. Måtte sette på kjettinger skjønner du.." Bedre?

Det jeg reagerer på er Politiets formuleringer og hvordan de beskytter hverandre:

"- Det var ikke helt bra. Jeg får sende ut en melding om at de må flytte seg dersom de er til hinder for noen, sier operasjonsleder Jan Steimler ved Hordaland politidistrikt."

Javel, den skal jeg prøve meg på neste gang jeg feilparkerer og likevel ikke er til hinder for noen.. "Skal flytte bilen hvis jeg blir til hinder, men inntil da akter jeg å stå ulovlig".

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de fleste her i tråden ikke ser, er at diskusjonen gjelder piggdekk som forårsaker store mengder svevestøv (som ikke er lovlig før 1. november), og ikke vanlige vinterdekk som du kan kjøre med året rundt.

I mine øyne er vinterdekk og piggdekk det samme.

BTW.... Er ikke svevestøv lovlig før 1. November???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er vinterdekk og piggdekk det samme.

BTW.... Er ikke svevestøv lovlig før 1. November???

Man får piggfrie vinterdekk.

I sør-norge er det ikke lovlig med piggdekk før 1.november. I Nord-norge, er det fra og med 1.okt

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord så er de godt skodd med piggdekk hvis det kommer en solskinnsdag og dem jakter på en massiv seriemorder, som kjører på gateslicks... jaja, jeg gir faen, men unnskyldninga at dem er klare for forholda blir bare for dumt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at politiets biler som er godkjent som utrykningskjøretøy har lov å ha piggdekk utenom godkjent sesong.

Andre straffes med forenklet forelegg dersom det kjøres med piggdekk utenom sesong.

et ekte demokrati med andre ord:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord så er de godt skodd med piggdekk hvis det kommer en solskinnsdag og dem jakter på en massiv seriemorder, som kjører på gateslicks... jaja, jeg gir faen, men unnskyldninga at dem er klare for forholda blir bare for dumt.

Du har tydeligvis veldig vanskelig for å forstå sunn fornuft!

Det gjør heldigvis politiet i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det fryse på en morgen midt i oktober, kan du greit legge om til piggdekk. Men du skal bytte igjen når forholdene tilsier at pigg ikke er nødvendig lenger. :)

(Noe som jo kan være temmelig umulig å forholde seg til, skal man ha med seg sommerhjula i bilen da, hvis det blir sol utpå dagen og morgenfrosten tiner? :) )

Derfor kjører jeg med piggfritt, noe annet her nede hvor jeg bor er tullete, de pøser jo på med salt så fort det er -0.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider