Gå til innhold

Fjerning av dørpanel på Volvo 740, hvordan?

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal sote rutene på Volvo 740 i dag, har ikke sett etter enda, men er det veldig enkelt å få av dørtrekket og ruta?

Noen som kjapt kan si hvor de forskjellige skruene til dørtrekket sitter og hvordan jeg får ut ruta?

Er vel ikke vanskelig vil jeg tro..

Siderutene tar jeg ut å soter, men det er jo noen små ruter ved døren også, er det enkelt å få ut disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørpanel sidedør bake: 3 klips under døren som du må pirke ut. 1 skru på selve døråpneren innenfra, pluss en stor plastskru i håndtaket i døren. Har du sveiv i vindue må du ta av dekselet å fjerne skruen. Husker ikke om det var et klips eller en skru bak det røde lyset bake på døren. Skal du ha av dørtrekket på framdøren er der en skru bak høytalerdekselet også.

For å få ut den ruten du sveiver opp å ned bake må du fjerne en skruen som holder den listen som vinduet står i å vippe ruten ut av sporet. For å ta ut den lille ruten må du dra hele den stolpen som ruten er i å skubbe vekk så kan du bare skubbe vinduet ut(med litt makt:p) Brukte en skrutrekker å fik skubbet det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, den lille ruten du nevnte til slutt, er det den som sitter baki bilen eller den som sitter med døra? For er jo liksom 2 ruter på døren, hvor den ene ruten sitter fast og den andre kan sveives ned.

Evt. den ruta som sitter med døra, er det bare å demontere den når man har fått ut dørtrekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp dørpanelet til slutt, knakk av en liten bit av håndtaket da, typisk, men men !!

Sotinga ble sånn OK, ikke veldig pent, men bedre enn før =)

Har igjen ene siden bak, så skal jeg ta rutene på siden fremme senere.

Men hvordan får man ut vinduet? Blir nok MYE bedre om jeg får ut den. Kan noen gi meg litt mere informasjon om hvordan jeg får ut ruta?

Er det kun en skrue, wolla, dra ut ruta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ruta bakerst på døra, trenger ikkje du og plukke ut, eg har aldri gjort de? eg har sota rutene på 5 740ia, er bare og ha en vass kniv, og litt tolmodig heit, gjør ikkje no om de ikkje blir 110% for du kan risikere att filmen reiser når du skall montere rutene i gjenn.. ;) da blir du sur... og siderutene bak, klarer du og og sote, eg plukker ut bak sete og hatte hylla, og soter i vei.. ingen problem...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider