Gå til innhold

Turbo+wastegate

Ranger emnet


c-bremv

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg en ny turbo til min ft motor forledes, det var en TDO4HL-13G, visstnok fra en 850 T5 eller V70R. Jeg trenger ny wastegate aktuator med en 1,0 bars grunntrykk til denne, men finner ikke noen steder de har det. Prøvde og bestille den fra BCB, men den var litt annerledes og braketten var ikke lik. Noen som vet om plasser de forhandler slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i helvete kjøpte du en 13G??? 13C (Std Ft-turbo) er prikk lik effektmessig, etz, bare at 13G er enormt mye værre å montere på en langstillt motor!

 

Send i retur, og skaff deg en 13C-turbo! Sparer deg selv for MASSE jobb.

 

(braketten må du forøvrig lage selv, og aktuator får du fra BSR.se feks)

 

når du først skal sette en 850-turbo på en FT-maskin, burde du sette på en 16T hvertfal, og da lagde jeg ny wg-brakett selv, eneste måten det gikk å få den inn... måtte snu sneglehuset 180 grader og.

 

wg-aktuatormod.jpg

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvorfor i helvete kjøpte du en 13G??? 13C (Std Ft-turbo) er prikk lik effektmessig, etz, bare at 13G er enormt mye værre å montere på en langstillt motor!

 

Send i retur, og skaff deg en 13C-turbo! Sparer deg selv for MASSE jobb.

 

(braketten må du forøvrig lage selv, og aktuator får du fra BSR.se feks)

 

når du først skal sette en 850-turbo på en FT-maskin, burde du sette på en 16T hvertfal, og da lagde jeg ny wg-brakett selv, eneste måten det gikk å få den inn... måtte snu sneglehuset 180 grader og.

 

wg-aktuatormod.jpg

 

åssen ble det med olje trykk og retur til olje osv da a?? fikk du snudd retur ned??

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen ble det med olje trykk og retur til olje osv da a?? fikk du snudd retur ned??

 

lagerhuset i midten av turboen sitter med en v-bånd klemme mot eksoshuset...løsne på den, og du kan rotere turbin/lagerhus akkurat dit du vil...ergo kan du få oljetrykk inn akkurat der du skal.

Kompressorhuset justerer du selvsagt til slutt.. (Etter å ha fjerna styretappen, kompressorhuset må av for å fjerne denne).

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår