wicky124 Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 min søte lille merce er for tiden på verksted og venter på å bli fixet..derfor lurte jeg på en ting..fått bra tilbud på en Toyota Corolla 1988modell til 6000kr..bilen er eu-godkjent frem til neste desember..Lurte da på å kjøpe denne og avskilte merca frem til sommeren og pusse litt på den.. Ting som må gjøres; 1) Bytte nye fjærer, dempere og puter (gjøres på verksted!) 2) Lakkere og montere ny høyre frontskjerm (verksted jobb!) 3) Fjerne litt overflate rust og lakke (gjøres selv!) 4) Bytte til fetere ratt (gjøres selv) 5) Bytte nye lykter foran (gjøres selv) 6) Bytte innvendig dørtrekk (gjøres selv) 7) Bytte fremsetene (gjøres selv) 8 ) Oppgradere anlegget (gjøres selv) 9) Bytte til nye større skiver og calipere (selv eller verksted?) 10) Montere litt harry neon lys inne i bilen ved beina (gjøres selv) 11) Shine opp alle listene og montere dem igjen (gjøres selv) 12) Rense og lakkere motorrom (gjøres selv) 13) Grundig innvendig vask av alt inkludert tak (gjøres selv) 14) Bytte girstanga.. (verksted) 15) Kanskje lakkere interiøret..Er ikke så glad i TRE interiør.. 16) Fixet litt på girkassen (bergs automat service??) Dette er mine planer OM jeg kjøper toyotaen..men det jeg egentlig lurte på..Er det noen som tror jeg klarer dette frem til mai måned?Er det noe jeg ikke klarer i det heletatt hjemme?Har fått låne en garasje hos en kompis og min egen garasje pluss jeg har det meste av verktøyet. er dette dyrt å få igang?skal avskilte bilen som sagt pluss stoppe forsikring..Kun få sånn spesiell forsikring til kr 600 for ett år eller no..Det jeg ikke får til selv kan jeg alltids levere inn på verksted.. Har fri fra skolen fra januar til august så jeg har vel 5mnd før sommeren er sterkt tilbake..Pluss at jeg har haynes boka.. er jeg på villspor eller? ps...vet ikke om dette er riktig sted legge dette innlegget... mvh Waqas Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Ting som må gjøres; 3) Fjerne litt overflate rust og lakke (gjøres selv!) 4) Bytte til fetere ratt (gjøres selv) 5) Bytte nye lykter foran (gjøres selv) 6) Bytte innvendig dørtrekk (gjøres selv) 7) Bytte fremsetene (gjøres selv) 8 ) Oppgradere anlegget (gjøres selv) 9) Bytte til nye større skiver og calipere (selv eller verksted?) 10) Montere litt harry neon lys inne i bilen ved beina (gjøres selv) 11) Shine opp alle listene og montere dem igjen (gjøres selv) 12) Rense og lakkere motorrom (gjøres selv) 13) Grundig innvendig vask av alt inkludert tak (gjøres selv) 15) Kanskje lakkere interiøret..Er ikke så glad i TRE interiør.. punkt 3 kommer jo ann på hvor mye rust du har :) Bytte til fetere ratt? max 1/2time? Nye lykter? max 2timer? Invendig dørtrekk 2timer Bytte framsete 1time Anlegg oppgradering kommer ann på hvor drastisk du skal gå igang. alt fra 5min->1mnd :) Større skiver og caliper, om alt passer rett på burde dette ikke ta mer en 4timer harry lys, montere lys og trekke strøm? max time? om du ikke skal felle det inn osv.. Oppshining av lister? max 5timer Rense og lakkere motor rom, skal motoren ut her? da ville jeg gjette på et par dager->1uke kommer ann på hvor nøye ting skal gjøres Invendig nøye vask. 5timer Lakkering av interiør 3timer.. men omlakkering osv.. Vet ikke om alle er enig med dette men, det er bare noe jeg tenkte meg fram til.. så 5mnd burde holde til og gjøre dette.. Du kommer selvsagt til å plages med endel så du kan jo plusse på et mon på 2uker ellno? :D Hehe, just what i think :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Hvilken Corolla er detta ? :) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 er ikke så mye rust nei..kun overflate rust rett under døra.. hvilken corolla?hmm..en hvit en, 2dørs..en bekjent som selger den billig til meg! men forresten..de tingene jeg listet opp..er det vanskelig å gjennomføre dette? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by wicky124 14) Bytte girstanga.. (verksted) Dette klarer du nok selv. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Kommer ann på om han må løs med Wiren fra Girstanga eller ikke... Viss du ser så er det en Automat kasse og disse kan være litt vrien og få til viss man ikke er kjent med disse... Det kan nemmelig hende han må vekk med wirenen som går fra girspak til kasse og da er det endel finjustering som må til.. Har nemmelig gjort dette på en BMW 520i og da måtte denne løs.. Da slet vi i noen timer før vi fikk dette til og funke igjenn.. heldigvis klarte vi ikke å ødlegge noe :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 men forresten..de tingene jeg listet opp..er det vanskelig å gjennomføre dette? [/b] Meste parten er ganske plankekjøring, bremseskiver og caliper kan være vrient om det ikke passer rett over. ellers, ja så det meste ganske simpelt ut.. burde gå greit om du har litt peiling og er litt fingernem. :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg