Gå til innhold

Pirat-taxi - nye ekstremsporten

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

Originally posted by Brandtenborg

Tok taxi fra Askim til Trøgstad for to uker siden og det kom meg på 290 kr... Syns det er jævlig for å bli kjørt 1,3 mil selv om sjåføren var meget hyggelig...

Bra betaling det for 15 min....

gang først 15 med 2, drosja må tilbake også :)

30 min, så tar du bort minst 57% som går til eieren/drift/avgifter

osv. da sitter du igjen med 124,7 kr til sjåfør, minus skatt

som sikkert er rundt 30% - cirka 87,29 kr til sjåføren.

Dette høres ikke ut som en dagpris, så regner med at det var

nattakst du kjørte på, syns ikke det var sinnsykt bra betalt da

i grunn. timelønn på 249,40 kr hvis man har bare slike turer

hele skiftet. men det er jo sjelden man har, osv... :)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt i mot taxier. :rolleyes: Altfor dyrt.

Og når jeg har kjørt folk som jeg kjenner hjem og får bensinpenger av noen av de så driver Taxibua oppi her og beskylder meg for å kjøre pirat. De gangene jeg har vært edru og folk jeg kjenner må stå ute 2 timer i 20 minus pga taxiene ikke har tid så må de da bruke huet litt. Og jeg ringer da heller kamerater som jeg vet er edru enn å ringe taxi. Og om jeg kjører de som gjentjeneste en annen gang så sier taxi folk at det pirat..

:rolleyes: :mad:

I Oslo så var det mange taxisjåfører som ikke hadde så rent rulleblad heller...... Skjedd mye dritt i drosjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel si noe jeg også da. Jeg har kjørt drosje i sandefjord i ca 4 år. Her i sandefjord er det masse pirat. og det er forståelig når vi ikke kan stille opp med bil til alle mann, på nøyaktid tidspunktet det stenger i byen. Det som er litt synd er at det er våre nye landsmenn som kjører, og er du orginal normann. Så må du betale avgift til pirat"mafian". Hvis ikke tar de ruter den ene helgen, og dekk den neste.

---

Det med søling\spying\røyking\drikking\masing\pruting\ osv osv.. Er en ting en drosjesjåfør må finne seg i !!! Det er sånn det er. Klarer man ikke takle dette, (noe som 60% av sjåfører ikke klarer) så har man valgt feil yrke. Til forsvar for en stakkar sjåfør, må jeg si at det er ikke morro med all denne "plagingen". Det hadde vært deilig og slippe det. Ta exempel: Du sitter på et kontor som er din jobb. Vanligvis kommer dine kunder/klienter inn med dress og stresskoffert. Bytt ut de med en halvfull pølsespisende kar, som spør om han kan røyke og drikke en øl på kontoret ditt. +++ at han skal ha alt du tilbyr for halv pris. 30 sånne innom kontoret ditt på en dag? hadde du taklet det?

Ellers må jeg si at prisene på drosje er litt dyre. Men hvis du regner ut hvor mye en bil koster deg i året, så skal vi se....

MB 200CDI 2000mod.

Gjennomsnittalder på forumet = 24 år (tatt ut av lufta)

forsikring på bil: ca 20000 i året.

tap av verdi på bil: ca 50 000.-

drift si 20 kr pr dag: 20*365= 7300 kr.

årsavgift: ca 2600.-

matrielle skader\service: 10 000.-

Sum 89 900.-

delt på 365 dager = 246,3

Da kan jeg si gutter og jenter.. SELG BILEN...

privatsjafør og Merche :)

Ja da.. kveruleringen har jeg hørt før.

Det er bedere med friheten og ha egen bil

:cool: :cool: :D

Dere trenger ikke kverulere på min post. for innerst inne tror jeg alle forstår meg og mine vanskelige sjåfører..

Hilsen meg :)

over 20 biler på samvittigheten.

E36 M3 cab atm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har finne ut et par små ting når det gjerleder taxi.. og det er at i bergen..der lønner deg seg å ta piraten.. i skien.. der vet jeg faktisk ikke.. har gratis buss så når jeg er på byn er det ikke no stress..hehe.. men her i tønsberg.. her speller det ikke noen rolle.. her er det samme prisen uansett om jeg kjører vanli eller pirat hjem fra byn.. 100 spenn.. og det er snakk om helge priser her azza!!

tok taxi (vanli) hjem fra tjøme.. langt faen ute på tjøme oxo for en stund siden..betalte da 282 kr for ca 20-30 min kjøring.. natt til søndag.. må bare si at priser varierer så jævli fra sted til sted azza.. men har funnet ut at i tbg så er de relativt greie!!

så all skryt til tønsberg taxi azza!!

eneste grunn til å ta pirat her må vel være det at det ikke finnes en vanli taxi å oppdrive på mils avstand..

har oxo tatt pirat her i byn aleine.. ikke no stress med det.. grei fyr.. satt å prata om familien hans og biler og litt av hvert..hehe!!

morsom type..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Det står også i "drosjeinstruksen" at sjåføren skal åpne dører og være behjelpelig med bagasje osv....HAH! for det har ofte skjedd....well

Bruk innsiden litt da.....!!

Dette gjelder helst for eldre damer som har problemer med å komme seg inn i bilen osv... og har du noen gang tatt taxi fra flyplass??

Skulle bare mangle at taxisjåførene gir faen i en dritings 20åring som skal hjem fra byn på en lørdagskveld og kommer ranglende med kebab i ene hånda og en halv pils i den andre (som etter 10min har havna både i setet og på gulvet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaiFred

SunnyGTi2.0:

Som sagt tidligere så er drosje kun et TILBUD, ikke en RETT dere

har. Virker som mange av dere tror det. "faan, jeg må vente på

drosje, hvorfor er det ikke drosje til MEG, NÅ?"

Huff! :rolleyes:

|helt ening, alt for mange tror de eier drosja så fort de setter seg inn.. og hvis du bruker 10 min lenger en det som ble sakt til når de ringte da er det helveten med utskjelling og alt som er, det gjelder spesielt litt eldre folk 40-50 år..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

har finne ut et par små ting når det gjerleder taxi.. og det er at i bergen..der lønner deg seg å ta piraten.. i skien.. der vet jeg faktisk ikke.. har gratis buss så når jeg er på byn er det ikke no stress..hehe.. men her i tønsberg.. her speller det ikke noen rolle.. her er det samme prisen uansett om jeg kjører vanli eller pirat hjem fra byn.. 100 spenn.. og det er snakk om helge priser her azza!!

tok taxi (vanli) hjem fra tjøme.. langt faen ute på tjøme oxo for en stund siden..betalte da 282 kr for ca 20-30 min kjøring.. natt til søndag.. må bare si at priser varierer så jævli fra sted til sted azza.. men har funnet ut at i tbg så er de relativt greie!!

så all skryt til tønsberg taxi azza!!

eneste grunn til å ta pirat her må vel være det at det ikke finnes en vanli taxi å oppdrive på mils avstand..

har oxo tatt pirat her i byn aleine.. ikke no stress med det.. grei fyr.. satt å prata om familien hans og biler og litt av hvert..hehe!!

morsom type..hehe

Du syns ikke at du bruker ordet "azza" i overdrevne store mengder? (om man i det hele tatt skal kalle det et ord...) :rolleyes:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=205090

:rolleyes:

og er det så rart? ;)

som jeg nevnt tidligere så er det ikke store overskuddet som

blir igjen.

Ikke at det på noen måte forsvarer slik oppførsel!!!

Men kan forstå at mange faller for fristelsen for å

snike unna penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er det så rart? ;)

som jeg nevnt tidligere så er det ikke store overskuddet som

blir igjen.

Ikke at det på noen måte forsvarer slik oppførsel!!!

Men kan forstå at mange faller for fristelsen for å

snike unna penger...

Jeg forstår veldig godt de som tar pirat istedet jeg da. ;)

Håper de mister løyva. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på en kriminell som en som bryter norsk lov, gjerne

for egen vinning.

Nei for du har aldri brutt norsk lov du? eller? hæææh?

Du har aldri kjørt 5 km/t over 80km/t sona? Eller?

Jævla kjeltring selv du..

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Nei for du har aldri brutt norsk lov du? eller? hæææh?

Du har aldri kjørt 5 km/t over 80km/t sona? Eller?

Jævla kjeltring selv du..

ÅHERREGUD!!!!! hvis du ikke forstod hva jeg mente her, spesielt

med bruken av ordet "vinning" så er du sinnsykt tett!

Det er en LITEN forskjell på å kjøre 5 km/t for fort og å unndra

skatter og avgifter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider