Gå til innhold

Kobling av anlegg på vectra A ++

Ranger emnet

Krossmoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg vectra A som førstebil, og har noen spørsmål.

1.

CD-spilleren virker helt fint, men tenninga må være på. Har lest her på forumet at det går ann å koble slik at den alltid har strøm. Men min spiller har lys og noe tekst i displayet (ganske lik denne) selv om den er slått av. Er derfor redd for at batteriet skal tappes.

Var plug and play med ISO adapterkabelen som fulgte med, og brukte ikke de to løse kablene fra spilleren.

Når jeg slår av tenninga og tar med meg nøklene forsvinner instillingene, og jeg kan ikke bruke den uten at tenningslåsen står i pos. II.

Noen som vet om mulige modifiseringer osv.?

2. Etter at jeg røska ut den gamle spilleren (orginal blaupunkt kasettspiller) forsvant lysene til klokka og bakgrunnslys til vifter osv. Kan jeg ha ødelagt noen ledninger (ble forbanna gikk amokk med rørtang og en neve skrutrekkere), eller er disse koblet innom spilleren?

Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt første problem er tatt opp 100vis av ganger på forumet. Ta en titt her, så finner du en løsning på det.

Kort og godt; det du må gjøre er å bytte om på rød og gul kabel. Dvs; rød på gul, og gul på rød. Dette fordi Opel av en eller annen grunn har valgt å ikke følge ISO standard.

Når det kommer til punkt 2, så ser det kanskje slik ut ja. Det at man velger å gå amokk med rørtang og skrutrekker er vel kanskje ikke det lureste man gjør blant ledninger og komponenter. Nei, tviler sterkt på at de er koblet gjennom iso-kontakten til spilleren.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin første-bil! (Samme som jeg hadde ;) )

Etterhvert som du har koblet fra og til noen cd-spillere så går det som en lek :)

Trodde det var VAG som hadde byttet om ledninger jeg... hmm...

Jeg dro vel alltid egne ledninger så husker ikke jeg...

-10 Opel Astra OPC-line 1,4t

-94 Opel Astra GSI 16v (selges)

-92 Opel Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider