Gå til innhold

B21ET - Kutter på turtall

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

Ah, det er røra du tenker på, nå er jeg med :P

Er ingen lekkasjer på dem, og tror ikke noen ligger i klem der heller. Så tidligere at det ene som går til ventilen har en liten rift i gummien der det går inn på bm fordeleren, men det holder ennå.

 

Kan vel kanskje være en mulighet at det har lagt seg noe dritt inni rørene, men ville da motoren ha fungert som normalt fra 4000 omdreininger og opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

haha.. her sitter jeg å river meg i håret over Min impreza sin Bokser motor som jeg ALDRI i helvete har sett makan til av ledninger og slanger og aner ikke hvor jeg skal koble dette.. mens du med motor på totalt 5 ledninger surrer over hvor siste skal... ahha!

 

 

Du letta dagen min kompis!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig å finne en feil når man ikke har hørt motoren selv.. Mulig å få et lyd/video-opptak av hvordan den kutter? Blir lettere da å kunne si hva som er galt.

 

Hvilke plugger kjører du med? Målt motstanden i pluggledningene?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig å finne en feil når man ikke har hørt motoren selv.. Mulig å få et lyd/video-opptak av hvordan den kutter? Blir lettere da å kunne si hva som er galt.

 

Hvilke plugger kjører du med? Målt motstanden i pluggledningene?

 

hadde en kopis me samme problem. d viste sej å ver topp pakninga som var gåen. så sjekk den du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet å forsket litt nå. Har hatt ute pluggene, de var det mye sot på! Så den for nok alt for mye bensin, som den ikke klarer å forbrenne. Har en liten lekkasje rundt bensinfilteret, men klarer ikke å få den tett. Må antakeligvis ha det løst å surre gjengetape rundt.

 

Ellers har vi sjekket registeret, som er helt rett. Hatt oppe fordeleren, og den ser og fin ut. Så det eneste jeg kan tenke meg er problemet, er vel at bensintrykket er for høyt?

 

Hvordan funker det spjellet inne i luftfilterboksen der turboen suger luft? Hvordan åpner det seg? Motoren stopper med en gang du skrur av den slangen, klarer ikke å forstå hvorfor. Har den noen sammenknyttning til innsprøytningen?

 

Ellers så kutter den med en gang jeg når 0,5/0,6 bars ladetrykk.

 

Fikk desverre ikke tatt noe opptak. Prøvde bare med mobilen, og det ble ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår