Gå til innhold

problemer med å starte

Ranger emnet

Zimmern86

Anbefalte innlegg

Har en Audi A3 1.8T, og i det siste har den hadd en tendens til ikke å starte, men kommer seg etterhvert, men da hører den ut som en traktor og bilen rister i ca 3-5 sekunder så kommer den seg ijenn og går som normalt.(går på 3 sylindere:p)

Kan også sies at jeg/damen bruker bilen til og fra jobb, som tar ca 3 min hver vei, og da soter vell pluggene!??

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3Min!? :) Blir sjelden så varm at den kommer over kaldstartanrikningen da ja!

Greit å skifte plugger nå da ja!

Hvertfall er det ikke dyrere og vanskeliger enn at man klarer det selv og man blir ikke ruinert.

Dvs. man må av med noen deksel og evt. skru bort coilene (hvis de sitter direkte på hver plugg)

Men har man ikke ti tommeltotter så går det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilrekvisita/verksteder kan vel skaffe rett plugger.

Mekonomen,torshov,veng osv..

Vet ikke hvor du bor men er det på en litt mindre plass så har dere gjerne bensinstasjon (med forhåpentligvis noen med litt peiling) som klarer å skaffe til neste dag i hvertfall. Er det verksted på stasjonen i tillegg så kanskje de har på lager også.

Merkeforhandler har jo også :) burde ikke være så mye dyrere på plugger,men utrolig hva de forlanger for det Audi merket noen ganger da! :)

Er ikke laget en spesiell type plugg for hver enkelt bilmodell som er produsert.

Så enhver som forhandler plugger og har ett standard lager, burde mest sannsynlig ha din type kan finnes på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke finn på å kjøpe plugger i Norge. Er jo helt latterlige priser her.

http://www.spark-plugs.co.uk

Enkel guide til å finne riktige plugger til din bil og LANGT billigere, raske er dem også. Jeg sparte 1200,- på 4 plugger til min. Dette er selvsagt relativt dyre plugger, men når jeg betaler 400 for 4stk med frakt, så føler jeg at det slår en pris på nesten 400 her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sparte 1200 på fire plugger og betalte 400 med frakt inkl. som forsvarer en sum på 400 i norge!?

Eller koster pluggene dine 1600 ?

Det er vel litt spesielt i ditt tilfelle.

Er rimelig standard plugger på en audi 1,8 turbo da!

I norge koster plugger alt fra 30kr. stk og oppover til mange hundre. De pluggene du foretrekker sparer du sikkert en hel masse på å bestille utenlands.

Men vanlige plugger til std. biler tror jeg det knapt er verdt bryet å bestille utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider