Gå til innhold

Problemer med ny DEFA alarm, virker ikke

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Monterte en DEFA 800 serie alarm her for noen dager tilbake og har problemer med den som jeg ikke finner ut av.

Problemet er at jeg får den ikke til å hverken gi fra seg noe lyd , blinke eller noe, akkurat som at den er helt død.

Ingen av fjernkontrollene som fulgte med får den til å gjøre noe.

Sto også i håndboka at jeg skulle slå tenninga av og på 5 ganger og da skulle lysdioden til alarmen blinke fort (i sammenheng med å programmere fjernkontrollen), det gjorde den heller ikke.

Håndboka forteller meg ikke akkurat step by step hva jeg skal gå frem med oppsett av alarmen heller, etter det jeg har fått intrykk av er det bare å koble til alle ledninger så skal den funke?

Jeg har kobla til strøm, jord, dørbrytere, panserbryter, sirene, bagasjelokkbryter, lysdiode, glassknusesensor, tenning. Alt unntatt ledningene til sentrallåstilkoblingen fordi jeg vil vente med å koble den til jeg har fått alarmen til å fungere siden den er såpass avansert.

Sjekka at styringsentehten til alarmen:

- Har hel sikring

- Den får spenning

- Den får god jord

- At det er batteri i fjernkontrollene

- At ledninger er kobla til riktig

Hva kan være galt? Gåen styringsenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det høres feil ut å si det, men om den er helt ny hadde det sikkert vært greit om du kjørte til noen som har defa og fått dem til å feilsøke. Om de finner feil så ordner de det jo for deg gratis, og om de finner feil som du selv har gjort betaler du gjerne litt for at de tar seg av resten av arbeidet du har gjort. blir litt vinn vinn og du har en alram som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber til dagelig i bilrekvesitabutikk og vi selger aldri Defa alarmer annet enn gjennom montør, for det ender stort sett alltid med det samme, at det blir problmer, sånn som du har fått!

Sier ikke at du ikke kan ha gjort alt rikti, og at det ikke er styringsenheten som kan være problemet, men muligheten er der!

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det 10 år siden eg monterte ein defa alarm i gamle bilen min, so eg hugsa ikkje mykje. Men eg kan jo spørja litt.

Har du koblet alarmen til batteri, tenning og jord?

Har du stilt inn hovedenheten og nøklene til same kode?

Fungerer alle bryterene i bilen din? (er det ein bryter som ikkje virker, rekner eg med at alarmen registrer det som ei åpen dør og vil ikkje skru seg på)

Som craxz seier so er det greit å ha peiling viss du skal montere ein alarm. ellers kan det fort bli problemer med monteringen eller seinare!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

På nyere biler må alarmen kodes opp mot bilens elektroniske system etter montering. Akkurat fått montert dette i min Golf IV, der skjedde det noe krøll i forbindelse med dette og jeg måtte tilbake og kode den opp på nytt! Kontakt en alarm-montør :-)

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider