KRÅVL Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Driver å kutter og sveiser i gulv, kanaler og hjulbuer. Har kjøpt, og hadde tenkt til å gjøre følgende: Først bruke negerkuser og flapdisker på overflate rust og gammel maling. Så dynke det blanke gamle og nysveisete stålet med penetrerende Owatrololje (gjennomsiktig) som en rustnøytraliserende "grunning", for så å la det stå og gjennomtørke. Deretter påføre svart Arcanol metallgrunnig med pensel i 1-2 strøk. På utsiden hadde jeg tenkt til å lett pusse ned Arcanolen med finkorna våt/sandpapir, for avslutningsvis å sprute på et lag eller to med klarlakk fra sprayboks (som en forsegler, og for å hindre "matthet" og matche resten av bilen). Gidder ikke styre med sparkling og sånt, er ikke noe bling showbil! Høres det ut som en god plan? Innvendinger? Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 tror klarlakken kommer til å reagere på arcanolen som all annen lakk. bruk grunning, lakk og klarlakk som alle andre ;) koster ikke så mye for lastebil lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Hm, på samme måte som med bengalakk? Å kjøpe noe annet er ikke aktuelt siden jeg allerede har dette. Men er åpen for alternativer til sluttfinish! Benga med sprøyte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Du får kjøpe deg klar base fra Bengalakk e.l og spraye på. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hva er klar base? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 lakk uten farge - mao klar Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Klarlakk? :S Hva slags type forsegler kan jeg bruke utenpå Arcanolen uten at det reagerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Du kan bruke klar-bengalakk. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Oppå Arcanolen, altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 er nok ment for å ha oppå arcanolen ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Link til nevnt produkt? Finner bare sort... Har ikke lakksprøtye og vil helst unngå å få "pensel-finish"! Vil denne forsegle godt nok? Selv for super-utsatte steinsprutområder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg