Gå til innhold

Demontere front fanger på en passat 3B

Ranger emnet

xhoza

Anbefalte innlegg

Nå går jeg ut i fra at det er samme festene på A4 og Passaten ettersom disse bilene er så like på alle andre måter. Så rett meg hvis jeg tar feil :)

Fjern de ytterste grillene (der tåkelysa skal sitte), da får du tilgang til to Umbraco skruer (en på hver side) som sitter øverst i disse luftinntakene, legg deg på bakken så ser du dem fort.

Så er det bare å skru ut de og vippe fangeren av festene ved hjulbuene. Sitter noen plastikkfester på hver sin side som kan være litt vanskelig å løsne, men det går med rå makt :) Original fangerne tåler ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

al3x skrev:
Nå går jeg ut i fra at det er samme festene på A4 og Passaten ettersom disse bilene er så like på alle andre måter. Så rett meg hvis jeg tar feil :)

Fjern de ytterste grillene (der tåkelysa skal sitte), da får du tilgang til to Umbraco skruer (en på hver side) som sitter øverst i disse luftinntakene, legg deg på bakken så ser du dem fort.

Så er det bare å skru ut de og vippe fangeren av festene ved hjulbuene. Sitter noen plastikkfester på hver sin side som kan være litt vanskelig å løsne, men det går med rå makt :) Original fangerne tåler ganske mye.

Litt annerledes på passaten....

Løsne fremre del av innerskjermene, løsne skruen mellom fanger og framskjerm. Ta ut blinklysa, løsne skruen der. Ta ned bunnplata under motoren. Løsne hendelen til panserlåsen fra låsemekanismen. Fjern dekslene til lyktespylerne (dra de forsiktig ut og løsne klipsen). Løsne de tre skruene øverst på grillen. Trekk fangeren forsiktig av, ha gjerne med deg en hjelper.

Tror det var alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider