Gå til innhold

Muttertrekker, 220v

Ranger emnet

Cozzie

Anbefalte innlegg

Får man tak i kraftige muttertrekkere på 220v? Kraftigste jeg fant på byggmaker var 340 Nm, og det holder ikke på det jeg skal løsne..

Kan også være interessert i batteridrevne muttertrekkere, men da blir vel prisen deretter.. Vet Dewalt har en 36v med 440 Nm..

Noen med anbefalninger og steder hvor det kan kjøpes?

Elektrisk altså, ikke luft!

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite respons.

Kjøpte en elektrisk på Byggmaker. 900W 2300 o/min, 340 Nm. Denne holdt kun to bolter, så var den ødelagt.

Leverte den tilbake. Gikk på 4 andre butikker (Mekonomen, Torhov, Clas Ohlson og Jula) hvor dem solgte AKKURAT SAMME produkt med annen embalasje og etiketter.

Forskjellen lå også i oppgitt moment - fra 300 Nm til 340 Nm og fra 2100 o/min til 2300 o/m. Var også forskjell på om de ble levert med mulighet til å bytte børster, koffert og antall kopper som fulgte med. Prisvariasjon mellom 299 og 620 kroner - for samme dritten.

Dette er helt latterlig.

Finnes det ikke noe kvalitet som går på elektrisk strøm? Har ikke lyst å investere i kompressor selv om jeg vet det er den beste løsninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig Wurth selger noe som går på strøm ikke vet jeg. Har kun erfaring med kompressor der jeg har handla fra wurth.

Innhold

Betegnelse Art. nr. Pk./stk.

Muttertrekker elektrisk ESS ½" 0702 317 0 1

Tekniske data

Nettspenning 230V/50 Hz

Opptatt effekt 500 Watt

Beskyttelsesklasse A/II

Avgitt effekt 270 Watt

Omdreiningshastighet 500-1300 o/min.

Tange ½" firkant

Egnet for skruer M6-18

Slagmoment 70-250 Nm

Nettkabel lengde 4 m

Vekt ca. 3,3 kg

Denen her har de da, men den går kun til 250NM, tror nesten du må ha en kompressor for å få skikkelig moment.

Kan jeg spørre hva du skal løsne siden du trenger så hindsids stort moment?

Bmw 325i :D Vinterleketøy!

-Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som ble løsningen ja..

Men nå hadde jeg lyst å ha en muttertrekker til generell bruk også. Og når det du skal løsne ikke sitter i spenn er det ikke like enkelt å bruke latmannsarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider