Ptrus Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Har prøvd mye rart på rutene mine, men føler at jeg ikke finner noen supre produkter. Noen som har noen tips for å få rutene krystall klare? Inn- og utvendig? thx Siter ___________________ 05 VW Golf V, 2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 CG Streak Free Glass Cleaner og en Glass MF. Sjekk scandicshine.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ptrus Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 CG Streak Free Glass Cleaner og en Glass MF. Sjekk scandicshine.no Det skal jeg prøve takk for svar. Hva annbefaler du for å få felgene skinnende blanke? Felg voks, polish? Siter ___________________ 05 VW Golf V, 2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Autoglym har en fin polish for glass. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Det skal jeg prøve takk for svar. Hva annbefaler du for å få felgene skinnende blanke? Felg voks, polish? Jeg polerte nettopp felgene på en RS4. Da brukte jeg Bilberry Wheel Cleaner og en Swissvax Felg kost. Duragloss 501 til polering. Har forresten hørt mye skryt om Swissvax Autobahn Felgvoks. Sjekk trådene her: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=1281 http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=249 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRSS79 Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Jeg bruker Turtle Wax Extreme Window eller hva den heter. Det er et poleringsmiddel. Det blir svært bra resultat. Minuset er at det ligger igjen rester i riper og steinspurt. Restene fremhever skader i vinduet. I hvert fall frem til første vask. Et annet minus er ved bruk innvendig. Når du tar av polishen blir det en del hvitt støv som legger seg på dashbordet - og gjerne litt rundt omkring. Anbefaler å bruke det før innvendig vask. Alt i alt synes jeg det er et godt produkt. Siter 2004 Audi A4 1.6 2001 VW Golf 1.9 TDI 1972 Rolls-Royce Silver Shadow 6.75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Denna her er GULL!! Anbefales på det varmeste! http://www.autopia-carcare.com/bgi-20214.html Desverre så aner jeg ikke hvor den selges i Norge, men du får tak i på nett. Brukte den når jeg jobba på Feinschmeck Garage. (bilpleie og solfilm, jeg jobba med sistnevnte) Polerte rutene etter å ha tonet dem, ble dritbra det:D Ble også brukt på de bila vi fikk inn uten tona ruter som kun skulle ha bilpleie, og rutene ble krystallklare! Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Avispapir! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Jeg bruker Turtle Wax Extreme Window eller hva den heter. Det er et poleringsmiddel. Det blir svært bra resultat. Minuset er at det ligger igjen rester i riper og steinspurt. Restene fremhever skader i vinduet. I hvert fall frem til første vask. Et annet minus er ved bruk innvendig. Når du tar av polishen blir det en del hvitt støv som legger seg på dashbordet - og gjerne litt rundt omkring. Anbefaler å bruke det før innvendig vask. Alt i alt synes jeg det er et godt produkt. Eller så går det ann å legge et teppe/håndkle på dash'n så blir det ikke så støvete ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Jeg drev for noen år tilbake et rammeverksted, og da er det *relativt* viktig at glasset er 100% rent og stripefritt på innsiden. Prøvde alt mulig av teknikker, kjemikalier og papir/tekstiler før jeg kom frem til at den beste måten er å vaske glasset først (brukte natursvamp til dette) med lunkent vann og litt løsemiddel/alkoholbasert vindusrens uten for mange tilsetninger, deretter polerte jeg glasset med filler jeg laget av gammelt sengetøy jeg fikk fra Bærum Sykehus (bomull) Disse fillene hadde den egenskapen at de skapte nok friksjon mot glasset til å bygge en god temperatur, og dermed fordampet vannblandingen fort, og uten å lage striper. Ulempen er at de støver litt når de blir slitt mot glasskanten, men dette er ikke noe problem i bilen. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg